ال جی V40 با دوربین اصلی سه گانه و بدون افزایش ظرفیت باتری معرفی میشود
1 min read

ال جی V40 با دوربین اصلی سه گانه و بدون افزایش ظرفیت باتری معرفی میشود

یکی از گوشی های اندرویدی مورد انتظار که طی هفته های آینده شاهد رونمایی آن خواهیم بود، LG V40، پرچمدار جدید شرکت ال جی و جایگزین V35 ThinQ است که هر چه به زمان معرفی آن نزدیک تر میشویم، اطلاعات بیشتری از آن افشا میشود. اکنون سندی با متحوای برخی از مشخصات فنی این گوشی پرچمدار فاش شده است که اطلاعات جدیدی را در مورد دستگاه در اختیار ما قرار میدهد. اصلی ترین قطعات این پرچمدار چیزی برای غافل گیر کردن ما ندارند چرا که مطابق انتظار، پرچمدار بعدی ال جی مجهز به چیپست اسنپدراگون 845 کوالکام و 6 گیگابایت رم خواهد بود. هر چند اطلاعات فاش شده کمی فراتر از این است.

میتوان گفت احتمالا نقطه عطف و هیجان انگیزترین قسمت از LG V40، دوربین اصلی آن است که از سه لنز تشکیل شده است بنابراین این گوشی مجهز به دوربین سه گانه در پشت خود خواهد بود. جزئیات این سه سنسور نیز به لطف سند افشا شده در دسترس است که این جزئیات عبارتند از:

  • سنسور 12 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.5 و سایز پیکسل 1.4 میکرون
  • سنسور 16 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.9 و سایز پیکسل 1.0 میکرون
  • سنسور 12 مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.4 و سایز پیکسل 1.0 میکرون

علاوه بر دوربین اصلی سه گانه، LG V40 مجهز به دوربین سلفی دوگانه نیز خواهد بود که تشکیل شده است از یک سنسور 8 مگاپیکسلی و یک سنسور 5 مگاپیکسلی. نحوه عملکرد دوربین های چندگانه پرچمدار ال جی چیزیست که هنوز نامشخص است اما دست کم مشخصات آنها بر روی کاغذ قابل توجه است.

دیگر اطلاعاتی که در مورد پرچمدار معرفی ال جی منتشر شده و برعکس قسمت دوربین، نمیتواند کاربری را خوشحال کند این است که ظرفیت باتری LG V40 دقیقا با V35 ThinQ یکسان خواهد بود. بنابراین این گوشی مجهز به یک باتری 3300 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. این مقدار ظرفیت باتری برای دستگاهی که احتمالا مجهز به نمایشگر 6.4 اینچی باشد به واقع کم است. نسل قبل پرچمدار ال جی از صفحه نمایش 6 اینچی برخوردار خواهد بود اما در نسل جدید شاهد بزرگتر شدن پنل نمایشگر دستگاه خواهیم بود. نوع نمایشگر LG V40، پنل P-OLED با رزولوشن QHD+ خواهد بود و یک ناچ هم در بالای آن قرار خواهد داشت. اگر این اطلاعات دقیق باشد، نمیتوانیم به میزان شارژدهی باتری دستگاه امیدوار باشیم و از همین حالا میتوان عمر کم باتری را یکی از نقاط ضعف پرچمدار بعدی ال جی قلمداد کنیم.

یکی از قسمت هایی که در پرچمداران اخیر ال جی با پیشرفت های خوبی همراه شده، قسمت صدای آنهاست. G7 One و G7 Fit هر دو گوشی تازه معرفی شده ال جی دچار پیشرفت هایی در قسمت صدا شده اند و همین انتظار در مورد LG V40 نیز به لطف مجهز شدن به Quad DAC و اسپیکر استریو Boombox میرود. بر اساس دیگر اطلاعات جدید فاش شده، LG V40 در دو نسخه از نظر حافظه ذخیره سازی وارد بازار خواهد شد. نسخه پایه مجهز به 64 گیگابایت و نسخه گران قیمت تر دارای 128 گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهد بود. ضمن اینکه امکان افزایش فضای ذخیره سازی به لطف پشتیبانی از کارت حافظه وجود خواهد داشت. در مورد قیمت گذاری نیز انتظار میرود ال جی پرچمدار جدید خود را قیمت حدودا 900 دلار وارد بازار کند. این قیمت، با قیمت V35 ThinQ در زمان معرفی تفاوتی ندارد.