آمار خرابی کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX عجیب است!
1 min read

آمار خرابی کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX عجیب است!

از بدو ورود کارت گرافیک های NVIDIA RTX GeForce RTX، برخی گزارش ها از مشکلات فنی موجود در آنها، خصوصا در مدل RTX 2080 Ti منتشر شده بود؛ گزارش های غیر رسمی که توسط کاربران در انجمن های سخت افزاری و فروم های کامپیوتری منتشر شده بود. در ابتدا وجود آنها چندان جلب توجه نکرده و حال با افزایش این آمار، مسئله به نوعی اپیدمی خطرناک مبدل شده است.

گزارش های کاربران حاکی از آن است که کارت گرافیک های RTX 2080 Ti با مشکلاتی روبرو هستند که از جمله آنها می توان به خرابی زودهنگام و صفحه آبی (BSOD) اشاره کرد. هر چند که تعداد زیادی از خریداران این محصولات، عملکردی بدون مشکل و روان را گزارش کرده و اعلام کرده اند که هیچ از یک این موارد را تا کنون تجربه نکرده اند، اما ظاهرا برخی از کاربران به صورت مشترک با کرش های فنی مشابه دست و پنجه نرم می کنند. در یک جمع بندی، بیشتر کاربرانی که این موارد را گزارش کرده اند، جزو خریداران کارت گرافیک های Founders Edition بوده اند که این مسئله را در انجمن رسمی این شرکت عنوان کرده اند.

بالاترین گزارش های تائید شده، مربوط به مشاهده صفحه آبی یا همان صفحه مرگ و BSOD است. هر چند که گزارش ها عمدتا به مدل های رفرنس و FE باز می گردد، اما چند گزارش مشابه در کارت گرافیک های سفارشی نیز مشاهده شده است. برخی از وب سایت های معتبر از کاربران خود درخواست کرده اند که اگر با چنین مسئله ای روبرو هستند، آن را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند. به دلیل قیمت بالای این خانواده در بازار ایران که مستقیما به افزایش ارزش ارز به نسبت ریال باز می گردد، کاربران زیادی امکان خرید آنها را پیدا نکرده اند. انویدیا تا کنون واکنشی به این اخبار نشان نداده است. همچنین تعداد زیادی از کارت گرافیک های معیوب تعویض شده است.