مک لارن اسپیدتیل، افسانه جدید بریتانیایی ها معرفی شد

شرکت مک لارن پس از تصاویر تیزری متعدد و وعده های بسیار در نهایت اخیرا از ابراتومبیل یا همان سوپراسپرت جدید خود به نام اسپیدتیل رونمایی کرد. خودرویی که طراحی به سبک خودروهای اسپرت دهه 1980 داشته و جانشین رسمی F1 افسانه ای به شمار می رود.

این خودرو پیشتر با اسم رمز مک لارن Bp23 تحت توسعه قرار داشت و شرکت بریتانیایی نام نهایی آن را فاش نکرده بود. اما در نهایت شاهد اعلام و معرفی آن هستیم. اسپیدل تیل از دنباله بلندی برخوردار است و طراحی که برای آن در نظر گرفته شد، متفاوت از سوپراسپرت های موجود امروزیست. مک لارن قصد داشته جانشین ارزشمندی را برای F1 توسعه دهد و موفق شد تا چنین مدلی را توسعه دهد. مدلی که تنها 106 دستگاه از آن به تولید می رسد و قرار نیست یک خودرو تولید انبوه محسوب شود. البته بیشتر خودروسازان محصولات منحصربفرد را در تیراژه محدود عرضه می کنند و اسپیدتیل نیز یکی از آنهاست.

طراحی داخل کابین کاملا مدرن است و چندین صفحه نمایش دیجیتالی برای این سوپراسپرت تعبیه شده تا احساس یک خودرو آینده نگرانه در اسپیدتیل تداعی شود. گفتنیست این مدل تنها سه صندلی داشته به صورتی که صندلی راننده در وسط یا همان مرکز خودرو و دو صندلی نیز در قسمت عقب قرار داده شده است.از آنجایی که اسپیدتیل جانشین F1 محسوب می شود، مک لارن نیز ساختاری مشابه اف 1 برای این ابراتومبیل در نظر گرفت. یکی از مهمترین بخش های اسپیدتیل پیشرانه 1035 اسب بخاریست مک لارن در نظر گرفته، پیشرانه ای که سقف سرعت 388 کیلومتربرساعتی را برای محصول جدید مک لارن رقم می زند.

البته گذشته از ویژگی های مورد اشاره، خیلی از آینه بغل نیست و Speedtail دارای دوربین خودکار است که می توان از طریق دو صفحه نمایش کناری هرچه در عقب قرار دارد را به سادگی مشاهده کرد. شایان ذکر است اسپیدتیل نخستین هایپر GT مک لارن و سریعترین محصول تاریخ این کمپانی بریتانیاییست.

به گفته کمپانی Speedtail با قیمت 2.27 میلیون دلار سال آینده به مشتریان تحویل داده خواهد شد. برای کسب جزئیات بیشتر به وب سایت مک لارن مراجعه کنید.