واکنش NVIDIA به مشکلات کارت گرافیک های GeForce RTX 20

ساعاتی پیش مطلبی را برای شما عزیزان منتشر کردیم بدین مضمون که خرابی کارت گرافیک های NVIDIA GeForce RTX 20 و به طور خاص مدل RTX 2080 Ti، خبر ساز شده است. برخی از کاربران و خریداران، مشکلات فنی نظیر صفحه آبی، کرش و یا حتی خرابی را گزارش کرده بودند که مربوط به مدل های سفارشی و FE می گردد.

انویدیا به سرعت به این مسئله واکنش نشان داده است؛ در اخبار آمده است که برخی از کاربرانی که دچار مشکلات مورد بحث هستند، نه فقط در یک انجمن، بلکه در چند انجمن به مطرح کردن مشکل خود با این کارت گرافیک پرداخته که به نوعی منجر به بزرگنمایی از نظر کمیت شده است. همچنین افرادی که دارای مشکلات فنی هستند، همواره برجسته تر از کاربرانی هستند که فاقد این مسائل هستند.

از آنجایی که این مشکلات در کارت گرافیک های سفارشی و رفرنس مشاهده شده است، پس خطای یک تولید کننده خاص را رد می کند. پس طراحی و معماری می توانند گرفتار این مسئله باشند. همچنین می توان امیدوار بود که یک بخش تولیدی، دچار چنین ایرادی باشد که البته چند کاربر گزارش کرده اند که کارت گرافیک تعویض شده آنها نیز با مشکلات مشابه روبرو شده است که در نتیجه خطای یک سری تولید را رد می کند.

در نهایت NVIDIA وجود چنین مسئله ای را تائید کرده و خوشبختانه قصد پاک کردن صورت مسئله را ندارد؛ این شرکت اعلام کرده است که در حال تحقیق و بررسی، به جهت یافتن منشاء این ایرادات است. امید آن می رود که با ارائه یک آپدیت نرم افزاری سطح بایوس و یا درایور، امکان برطرف کردن آن وجود داشته باشد. در غیر این صورت انویدیا و شرکای تجاری آن متحمل هزینه سنگینی خواهند شد!