Nubia X معرفی شد: اسمارتفونی با دو نمایشگر و دو سنسور اثر انگشت
1 min read

Nubia X معرفی شد: اسمارتفونی با دو نمایشگر و دو سنسور اثر انگشت

طی دو سال گذشته، سازندگان گوشی های هوشمند تمرکز خود را بیشتر بر روی کم کردن حاشیه های نمایشگر این دستگاه ها صرف کرده اند تا بیش از پیش نسبت نمایشگر به بدنه را افزایش دهند. برای این کار چالش های زیادی بر سر راه سازندگان بوده است و یکی از چیزهایی که باعث شده هنوز اکثر سازندگان نتوانند اسمارتفونی با نمایشگر تمام صفحه طراحی و تولید کنند، سنسور دوربین سلفی است. قابلیتی که به واسطه محبوبیت عکاسی سلفی به هیچ وجه حذف شدنی نیست و راهی باید پیدا شود که دوربین جلو، سر جای خوش بماند. Nubia، برند زیرشاخه کمپانی چینی ZTE راه حلی جالب برای این کار پیدا کرده است.

Nubia X گوشی هوشمند جدید کمپانی که فقط در بازار چین عرضه خواهد شد فاقد دوربین سلفی به شکل رایج است اما این بدین معنا نیست که نمیتوانید با گوشی عکس سلفی بگیرید چرا که این گوشی زیبا و تمام صفحه مجهز به یک نمایشگر دوم در پشت خود نیز میباشد. بله، Nubia X دارای دو صفحه نمایش مجزا است که هر یک قابلیت نمایش محتوا را نیز دارند. نمایشگر اصلی، یعنی پنلی که در جلوی این گوشی قرار دارد، از اندازه 6.26 اینچی و رزولوشن 2280 * 1080 و نسبت تصویر 19:9 برخوردار است. حواشی نمایشگر به حالت گرد درآمده و با برخورداری از حاشیه های بسیار ناچیز، جلوه جلویی این دستگاه بسیار رضایت بخش است. نسبت تصویر به بدنه در این دستگاه 93.6 درصد است که رقمی فوق العاده محسوب میشود.

نمایشگر Nubia X دوم به پر زرق و برقی نمایشگر اصلی دستگاه نیست و رزولوشن کمتری دارد که البته طبیعی است. نمایشگر پشت این دستگاه 5.1 اینچ است و وضوح آن برابر با 1520 * 720 است که میتوان از آن برای تصاویر سلفی HD، تصاویر پس زمینه، امضاهای شخصی، تصاویر داینمیکی و حتی کنترل های پیشرفته متنوع برای تجربه بازی باکیفیت بسیار بالا استفاده کرد. طبیعتا با وجود دو نمایشگر به دنبال این هستید که ببینید چه باتری انرژی Nubia X را تامین میکند. نوبیا یک باتری 3800 میلی آمپر ساعتی را برای این دستگاه در نظر گرفته تا دستگاه به لطف فناوری هایی مانند NeoPower 3.0 Smart Freeze شارژدهی قابل قبولی داشته باشد.

از دیگر ویژگی های جالب توجه و ساختار شکنانه Nubia X میتوان به برخورداری از دو سنسور اثر انگشت اشاره کرد که در هر دو سمت چپ و راست دستگاه قرار گرفته است و کاربر با هر دستی که گوشی را در دست بگیرد، میتواند به کمک سنسور، قفل دستگاه را باز کند. نوبت میرسد به مشخصات سخت افزاری Nubia X که نشان میدهد با چه پرچمدار قدرتمندی روبرو هستیم. اسنپدراگون 845 در این دستگاه به عنوان پردازشگر مرکزی ایفای نقش میکند. قدرتمندترین کانفیگ این دستگاه مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی است. Nubia X مجهز به دوربین دوگانه با چینش 24+16 مگاپیکسلی با قابلیت های هوش مصنوعی و اندروید 8.1 اوریو است.

قیمت پایه Nubia X در چین، قیمتی مناسب و رقابتی تعیین شده و نسخه پایه این گوشی با رم 6 گیگابایتی و حافظه 64 گیگابایتی با قیمت 3299 یوان معادل حدودا 475 دلار به فروش خواهد رسید و بهترین نسخه این دستگاه، حدودا 615 دلار قیمت دارد و با ترکیب رنگ بسیار زیبای آبی و طلایی همراه شده است. هیچ صحبتی از عرضه بین المللی این دستگاه عنوان نشده و بعید است Nubia این دستگاه را در بازار خارج از چین عرضه کند. نظر شما در مورد Nubia X چیست؟