فرانسه استفاده از تلفن را در مدرسه برای دانش آموزان زیر 15 سال ممنوع اعلام کرد

اوایل تابستان امسال، فرانسه اعلام کرد که دانش‌آموزان زیر 15 سال حق استفاده از تلفن، تبلت و ساعت هوشمند را در طول روز در مدرسه نخواهند داشت و این قانون شامل زمان استراحت و غذاخوردن هم خواهد شد. دولت فرانسه علت این کار را حواس پرتی دانش آموزان بر اثر استفاده از این دستگاه‌ها اعلام کرده‌ است.

در جولای بر اثر راه افتادن یک کمپین، Emmanuel Macron، رئیس جمهور فرانسه، تصمیم بر اعمال این ممنوعیت بر مدارس ابتدایی و راهنمایی گرفت. قانون منع استفاده از تلفن در کلاس درس پیش از این در سال 2010 اجرا شده بود و حالا با قانون جدید این ممنوعیت به زمان‌های استراحت و زمان غذا خوردن نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

برای اعمال ممنوعیت بر دانش آموزان بالای 15 سال نیز مدارس به صورت مستقل حق تصمیم گیری دارند. همچنین برای این قانون استثناهایی نیز وجود خواهد داشت؛ مانند دانش‌آموزان با معلولیت.

بنا بر قانون جدید دانش آموزان باید تلفن خود را در طول روز خاموش کرده یا آن را در کمد خود قرار دهند. همچنین هر مدرسه می‌تواند به صورت مستقل از روش مخصوص خود برای دور نگه داشتن دانش آموزان از تلفن‌هایشان استفاده کند.

Jean Michel Blanquer، وزیر آموزش و پرورش فرانسه، حمایت خود را از این قانون اعلام کرده و اصطلاح "قانونی برای قرن 21" را در مورد آن به کار برده است و در این باره گفته است "استقبال ما از تکنولوژی دلیل نمی‌شود که همه استفاده‌های آن را نیز بپذیریم." وی همچنین اظهار نظر کرده است که این قانون باعث انضباط بیشتر در بین 12 میلیون دانش آموز فرانسوی خواهد شد.