لنوو هم از گوشی کشویی خود با ادعای بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه رونمایی کرد
1 min read

لنوو هم از گوشی کشویی خود با ادعای بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه رونمایی کرد

حالا دیگر می‌توانیم ترند جدید دنیای گوشی‌های هوشمند را طراحی کشویی (Slider) بنامیم. پس از Mi Mix 3 شیائومی و میجک 2 آنر، امروز نوبت به لنوو بود که از Z5 Pro با طراحی مشابه رونمایی کند. اما این بار لنوو ادعا کرده است که نسبت نمایشگر به بدنه گوشی جدید آنها هر دو رقیب را شکست خواهد داد.

به جای اسنپدراگون 845 در Z5 Pro از اسنپدراگون 710 استفاده شده است. با در نظر گرفتن این چیپ‌ست، این گوشی احتمالاً در رده پرچمدارها قرار نمی‌گیرد، اما از نظر مابقیه مشخصات این گوشی بالارده است. این گوشی دارای یک صفحه نمایش تمام صفحه است که هیچ ناچ یا حاشیه خاصی در آن دیده نمی‌شود. نمایشگر 6.39 اینچی مورد نظر دارای رزولوشن 1080×2340 پیکسل (FHD+) است. لنوو گفته که میزان نسبت نمایشگر به بدنه گوشی بیش از 95 درصد است که این بالاتر از میکس 3 شیائومی می‌باشد. لنوو اعلام کرده این پنل توسط سامسونگ تولید شده است.

Z5 Pro در دو نسخه با 6 گیگابایت حافظه رم و 64 – 128 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی عرضه می‌شود. از آنجاییکه حرفی از شیار کارت حافظه به میان نیامده، می‎توان انتظار داشت که این گوشی حافظه قابل افزایش ندارد. دوربینی که در پشت این گوشی تعبیه شده است دارای سنسور 16 مگاپیکسلی IMX576 سونی با گشادگی دیافراگم F1.8 و دوربین ثانویه24 مگاپیکسلی IMX519 سونی می‌باشد. اسلایدر گوشی جایگاه یک دوربین دوگانه دیگر با سنسورهای 16 و 8 مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی می‎باشد. البته سنسور مادون‌قرمز نیز برای امکان تشخیص چهره در این قسمت قرار گرفته است.

دیگر روش احراز بیومتریک Z5 Pro سنسور اثر انگشت آن است که در زیر صفحه‌نمایش گوشی تعبیه شده است. کمی پایینتر از آن باتری 3350 میلی‌آمپرساعتی آن جای گرفته است. این گوشی با اندروید اوریو که با رابط کاربری ZUI 10 شخصی سازی شده عرضه خواهد شد. این رابط کاربری دارای ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است که مصرف باتری را در حالت استندبای بهینه کرده، شناسایی صحنه در دوربین را ایجاد کرده و حالتی مخصوص برای بازی دارد و به‌طور کلی عملکرد بهینه‌ای برای گوشی به ارمغان خواهد آورد.

پیش‌فروش Z5 Pro از امروز آغاز شده و از 8 روز دیگر در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه 64 گیگابایتی آن 1998 یوان (287 دلار) و نسخه 128 گیگابایتی آن 2298 یوان (330 دلار) قیمت خواهد داشت. این گوشی تنها در رنگ مشکی موجود خواهد بود.