آموزش تغییر فونت پیش فرض در word
1 min read

آموزش تغییر فونت پیش فرض در word

Word یکی از درخشان ترین تولیدات تاریخ نرم افزاری جهان است و روزانه میلیون ها نفر در سراسر کره زمین فعالیت های کاری و درسی خود را توسط این برنامه انجام می دهند. محبوبیت Word به اندازه ای زیاد است که مایکروسافت نسخه آنلاین آن را نیز به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده و با این حال نه تنها درآمدهای این کمپانی به واسطه Word کاهش نداشته بلکه شاهد افزایش قابل ملاحظه تعداد کاربران و همچنین سود حاصل از خدمات مرتبط با Word نیز بوده است. تقریبا می توان گفت با سطح کمی از دانش رایانه هم می توان از Word استفاده کرد اما ترفندهایی هم وجود دارند که می توانند شما را تبدیل به یک کاربر حرفه ای کنند. یکی از کلیدی ترین و در عین حال ساده ترین ترفندها در Word تغییر فونت پیش فرض برنامه است که به سادگی انجام می شود.

اگر از Word استفاده کرده باشید حتما می دانید پیش از شروع به تایپ کردن می بایست برخی تنظیمات را انجام دهید که عبارت اند از راست نویس کردن نوشته، مرتب کردن خطوط و در نهایت تغییر فونت و اندازه آن به مورد دلخواه. دو گزینه اول به سادگی با یک کلیک انجام می شوند اما تغییر فونت و اندازه می تواند کاری تکراری و خسته کننده باشد. اما به سادگی می توانید فونت و اندازه پیش فرض را تغییر دهید تا هر زمانی که برنامه را باز می کنید تنها دو کلیک با تایپ کردن فاصله داشته باشید.

برای این کار در تب Home و در بخش فونت روی نشانگر کوچک پایین سمت چپ کلیک کنید تا پنجره تنظیمات Font باز شود.

آموزش ترفند word

در این پنجره دو مجموعه در اختیار شماست که با نام های Latin text و Complex scripts مشخص شده اند. زیر هر کدام از این بخش ها سه گزینه برای انتخاب فونت، استایل (پر رنگ، کج و با زیرنویس) و اندازه فونت مشاهده می کنید. بخش Latin مربوط به فونت انگلیسی و بخش complex script مربوط به بخشی است که به زبان فارسی نوشته خواهد شد.

آموزش ترفند word

پس از انتخاب فونت و اندازه آن در زیر همین پنجره بر روی set as defaults کلیک کنید، نشانگر را بر روی All Documents…. قرار داده و در نهایت Ok را انتخاب کنید.

آموزش ترفند word

به همین سادگی می توانید فونت پیش فرض در Word و اندازه آن را تغییر داده و از این به بعد بدون نیاز به انجام هرگونه تنظیمات درباره آنها تایپ کردن را آغاز کنید.