سخت افزارهای عاقلانه در کامپیوتر گیمینگ ASUS Strix GL10CS
1 min read

سخت افزارهای عاقلانه در کامپیوتر گیمینگ ASUS Strix GL10CS

جمهوری گیمرهای ایسوس (ROG) کامپیوتر مخصوص بازی جدیدی را معرفی کرد. ASUS Strix GL10CS یک کیس آماده مخصوص بازی و کاربردهای پردازشی سنگین است که از فناوری Aura Sync RGB برخوردار خواهد بود. GL10CS از پردازنده نسل هشتمی Intel Core i7-8700 استفاده می کند و فاقد CPUهای نسل 9 است. این مسئله از سوی ایسوس یک تصمیم درست است؛ چرا که پردازنده های نسل نهم عموما برای بازی تولید نشده و کاربرد اصلی آنها پردازش های دیگری است.

حداکثر تا 32 گیگابایت حافظه رم DDR4 در پیکربندی های این محصول یافت می شود و فضای ذخیره سازی نیز شامل یک هارد دیسک 1 ترابایتی و یک سالید درایو است که ظرفیت آن به حداکثر 512 گیگابایت می رسد. این سالید درایو از مدل های SSD M.2 NVME خواهد بود. یکی از نکات جالب توجه، بر عهده نهادن پردازش های گرافیکی GL10CS بر دوش کارت گرافیک های نسل پاسکال است.

ایسوس از کارت گرافیک هایی مانند NVIDIA GeForce GTX 1060 نسخه 6 گیگابایتی در این راستا استفاده کرده است. عضو جدید خانواده ROG دارای یک شبکه Gigabit و شبکه بدون سیم Intel 802.11ac Wave 2 با پشتیبانی از Wi-Fi 2×2 MU-MIMO است. ASUS Strix GL10CS دارای نرم افزار Armoury Crate بوده و ایسوس در 3 ماهه نخست سال 2019، این کامپیوتر آماده را برای فروش در بازار های جهانی آماده می سازد.