نتایج بنچمارک اسنپدراگون 8150 در Geekbench رویت شد

در ناگهانی‌ترین حالت ممکن اولین گوشی با اسنپدراگون 8150 معرفی شد و به طرز جالبی این اولین گوشی هوشمند قابل انعطاف در جهان به حساب می‌آید که توسط کمپانی Royole روز گذشته رونمایی شد. با این وجود ما اطلاعات بسیار کمی در خصوص این چیپ‌ست تا اینجای کار داریم. اولین نتایج بنچمارک از این چیپ‌ست توسط Geekbench منتشر شد که می‌تواند برای ارزیابی اولیه این تراشه مناسب باشد. به نظر می‌رسد که این نتایج متعلق به گوشی FlexPai باشد که روز گذشته معرفی شد.

چیپ‌ست 8150 از نسل جدید هسته‌های کریو استفاده کرده است. شایعات مبنی برا آن است که کوالکام به جای چیدمان 4+4 از 2+2+4 استفاده کرده است. رقیب این تراشه Kirin 980 که توسط کمپانی رقیب با معماری 7 نانومتری به تازگی در گوشی‌های میت 20 به کار رفته دارای طراحی مشابهی در تقسیم کردن هسته‌های برای مسئولیت‌های مختلف است؛ دو هسته برای عملکردهای سنگین، دو هسته برای سرعت پایدار و 4 هسته برای رسیدگی به کارهای سبک‌تر.

در هرحال نتایج فوق حاکی از یک پیشرفت نسبتاً ملایم در چیپ‌ست اسنپدراگون 8510 در مقایسه با نسل قبلی آن، یعنی اسنپدراگون 845 است. با این حال، این امتیاز در اندازه شکست چیپ‌ست هواوی و بالاتر از آن، اپل نیست. امتیاز A12 اپل در بخش تک هسته‌ای تقریباً دست نیافتنی است. البته باید این نکته را در نظر داشت که این تصاویر متعلق به نتایج اولیه از تست تراشه 8150 است و ما حتی نمی‌دانیم که آیا این چیپ‌ست در سرعت کلاک نهایی اجرا شده است یا نه. از طرف دیگر بهترین بخش از چیپ‌ست‌های اسنپدراگون همواره پردازنده گرافیکی آدرنو آن است و ما باید نتایج آن را در بنچمارک‌های دیگر بررسی کنیم.