AMD از پلتفرم 7 نانومتری Ryzen می گوید

شرکت AMD به طور تلویحی اعلام کرده است که پردازنده های 7 نانومتری این شرکت، احتمالا در ماه نوامبر و رویداد بعدی Next Horizon معرفی خواهند شد. AMD متوجه شده است که اعلام تاریخ عرضه و یا دستیابی به یک فناوری و لیتوگرافی کوچک تر، می تواند ارزش سهام آن را با القاء روانی بالا برده و از این رو چند سالی است که به طور مداوم از تاریخ عرضه پلتفرم های آتی خود سخن می گوید.

این در حالی است که محصولات آن عمدتا با تاریخ و خارج از تاریخ های اعلام شده به بازار معرفی می شوند. به هر حال برای چندمین بار، مدیران این شرکت به سراغ داستان لیتورگرافی 7 نانومتری رفته و بدون اعلام جزئیات فنی، تائید کرده اند که CPUهای 7 نانومتری Ryzen با معماری ZEN 2 در ماه نوامبر معرفی خواهند شد. اما همانطور که تا پیش از این نیز تائید شده بود، معماری ZEN 2 و 7 نانومتری های این شرکت در ابتدا نه برای کاربردهای خانگی، بلکه برای پردازنده هایی مانند EPYC معرفی خواهند شد.

پردازنده های EPYC گونه های کلاس سرور این شرکت هستند؛ هر چند که بخش عمده این بازار همچنان در اختیار Intel است، اما فروش پردازنده های EPYC به دلیل کارایی بالا به نسبت قیمت، در 2 سال گذشته مناسب بوده است. این شرکت در تلاش است تا در اوایل سال 2019 میلادی یک معماری مرجع گرافیکی را راهی بازار سازد که رقبایی برای کارت گرافیک هایی نظیر GTX 1080 و GTX 1080 Ti خواهند بود.