حضور بیش از 20000 کارمند گوگل در تظاهرات روز گذشته
1 min read

حضور بیش از 20000 کارمند گوگل در تظاهرات روز گذشته

روز گذشته بیش از 20 هزار کارمند گوگل در اعتراض به سیاست‌های مدیران این شرکت در خصوص آزار و اذیت جنسی کارکنان این مجموعه در نقاط مختلف جهان به خیابان‌ها رفتند. تا تاریخ 30 سپتامبر 2018، یعنی هشتم مهرماه، گوگل 94372 کارمند تمام وقت و قراردادی در سراسر جهان داشته و این یعنی بیش از 20 درصد از آنها به نشانه اعتراض در تظاهرات خیابانی شرکت کرده‌اند. جرقه این راه‌پیمایی از آنجایی زده شد که نیویورک تایمز در گزارش خود افشا کرد که سران گوگل بر روی اتهامات اندی رابین مبنی بر تجاوز جنسی، سرپوش گذاشته‌اند و به او 90 میلیون دلار پس از خروج از شرکت پرداخت کرده‌اند.

Tanuja Gupta یکی از کارمندان گوگل که زمینه‌ساز آغاز راه‌پیمایی به قصد تغییرات واقعی شده، به نیویورک تایمز گفته است:

چشم شرکت‌های بسیاری به ما هست. ما همیشه یک کمپانی پیشرو بوده‌ایم، بنابراین اگر ما این راه را ادامه ندهیم، هیچکس ادامه نمی‌دهد.

گزارش شده است که کارمندان گوگل در دفتر ایلات متحده، استرالیا، برزیل، کانادا، آلمان، هند، ایرلند، ژاپن، هلند، فیلیپین، انگلستان، سنگاپور، سوئد و سوییس در راستای این هدف در پیاده‌روی اعتراض‌آمیز شرکت کرده‌اند. جالب است که مدیران گوگل ضمن عذرخواهی از سیاست‌های اشتباه قدیم خود، گفته‌اند که از تصمیم کارمندان حمایت می‌کنند. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل موافقت کرده است تا روز دوشنبه با آنها صحبت و 5 درخواست کلیدی آنها را بررسی کند. این درخواست‌ها عبارتند از:

  1. پایان دادن به قضاوت‌های تبعیض آمیز در خصوص آزار و اذیت کارمندان
  2. پایان دادن به بی‌عدالتی در حقوق کارکنان
  3. گزارش شفاف و عمومی از آزار و اذیت جنسی انجام شده توسط کارمندان شرکت
  4. یک روند جامع برای گزارش خطرات جنسی به صورت بی‌خطر و ناشناس
  5. تعهد به ارتقاء مدیر اجرایی شرکت برای گزارش مستقیم به مدیرعامل و ارائه توصیه‌های مهم به هیئت مدیره

سازمان دهندگان این راه‌پیمایی همچنین از گوگل خواسته‌اند تا یک کارمند رسمی را به عنوان نماینده هیئت مدیره اضافه کنند. یکی از آنها گفته است: "گوگل به خاطر فرهنگش بسیار معروف است، اما ما اصول اولیه احترام، عدالت و انصاف را بر خودمان در اینجا نمی‌بینیم." گوگل هنوز واکنش رسمی به این موضوعات نشان نداده است، اما باید دید که جلسه روز دوشنبه پیچای با معترضین چه اتفاقی خواهد افتاد.