بررسی پاوربانک هوشمند ORICO Scharge X12500

شرکت فن آوری اوریکو ORICO Technologies Co. Ltd یکی از شرکت های بسیار مطرح این روزهای لوازم جانبی کامپیوتر به شمار می رود. دفتر این شرکت در شهر شنزن چین واقع شده است و تا به امروز توانسته است با طراحی مناسب و بالابردن کیفیت محصولات خود، وارد اکثر بازار های جهانی لوازم جانبی مرتبط با حوزه IT شود. اوریکو در ایران نیز، ابتدا به واسطه قاب های هارد با کیفیتی که تولید می کند جاپای خود را محکم کرد و حالا طیف گسترده ای از محصولاتش در بازار ایران یافت می شود که می توان به مواردی از جمله کارت های گسترش اتصالات USB یا Expansion Addin Card، گیرنده های بلوتوث، باکس هارد دیسک، و اس اس دی، و همچنین پاور بانک اشاره کرد. محصولات برند اوریکو به صورت انحصاری تحت گارانتی رسمی خوشنام چهار فصل در ایران عرضه می شوند.

یکی از بهترین و پیشرفته ترین پاور بانک های تولید اوریکو مدل X12500 است که همانطور که از نام آن بر می آید این پاوربانک قادر به ارائه 12500 میلی آمپر قدرت می باشد. امروز در بررسی که داریم به تست و اشاره به ویژگی های این پاور بانک خوش ساخت و خوش دست می پردازیم.

جعبه و اقلام همراه و مشخصات فیزیکی:

پاور بانک هوشمند X12500 در یک جعبه سفید و آبی عرضه می شود. از مهمترین مشخصاتی که بر روی جعبه نوشته شده است، نوع باطری 18650، ظرفیت 12500mAh، قدرت خروجی 3.7 ولت و 46.25 وات در ساعت، ورودی 5 ولت، 2.4 آمپر، و خروجی های 5 ولت 2.4 آمپر و 5 ولت 3 آمپر می باشد.

طول و عرض و ارتفاع پاور بانک برابر 16 در 8 در 2.2 سانتیمتر و وزن آن برابر 295 گرم می باشد. جنس بدنه از نوع پلاستیک ABS و نوع باطری آن لیتیوم پلیمری است. اقلام همراه آن تنها یک کابل USB برای شارژ کردن است که یک طرف آن از نوع USB Micro می باشد که با اتصال به درگاه مربوطه، قادر به شارژ کردن پاور بانک است. البته این پاوربانک مجهز به درگاه USB نوع C هم هست که توانایی شارژ شدن و شارژ کردن را همزمان داراست، اما غیبت یک کابل از نوع C استفاده از این قابلیت را منوط به تهیه کابل مربوطه به صورت جداگانه می کند.

در یک طرف پاور بانک دکمه ی روشن و خاموش و در طرف دیگر درگاه Micro-USB قرار دارد که شارژ دستگاه از این طریق ممکن می شود. با اتصال یک آداپتور با خروجی 5 ولت، 2.1 آمپر به این درگاه، پاوربانک ظرف 9 ساعت شارژ می شود.

در بخش جلوی پاور بانک، سه درگاه دیگر حضور دارند، دو درگاه USB از نوع A، و یک درگاه USB از نوع C. دو درگاه نوع A حداکثر از خروجی 5 ولت 2.4 آمپر پشتیبانی می کنند و درگاه نوع C از خروجی 5 ولت 3 آمپری پشتیبانی می کند. این درگاه همچنین می تواند به عنوان ورودی برق به شارژ پاورآمپر بپردازد، و در صورتی که آداپتوری با خروجی 5 ولت 3 آمپر به آن متصل کنید، مدت شارژ این پاور بانک به 6 ساعت تقلیل پیدا می کند.

به لطف این خروجی 3 آمپری، با این پاور بانک می توانید برخی آلترابوکها مانند مک بوک و یا دستگاه های فوق را نیز شارژ کنید. این پاور بانک به صورت همزمان می تواند نسبت به شارژ شدن و شارژ کردن بپردازد.

امکانات محافظتی:

پاور بانک هوشمند X12500 اوریکو به اکثر مدارهای محافظتی مجهز است و می تواند از دستگاه شما در برابر خطراتی مانند شارژ شدن اضافه، از دست دادن شارژ بیش از اندازه، دادن جریان، واتیج، و یا ولتاژ اضافه، داغ شدن بیش از حد، اتصالی و . . . محافظت کند. این دستگاه پس از پایان شارژ موبایل، به صورت خودکار خاموش می شود و از هدررفت باطری جلوگیری می نماید.

همچنین به صورت هوشمند می تواند نوع دستگاه و میزان نیروی مورد نیاز برای شارژ شدن را حس کند و به اندازه جریانی که آن دستگاه می تواند بپذیرد آن را شارژ کند.

نتیجه گیری:

در طی مدتی که این شارژر در دست بررسی بود توانستیم 4 مرتبه آیفون 6S Plus و تقریبا 8 مرتبه آیفون 5S را شارژ کامل کنیم که این اعداد بسیار مطلوب است. این دستگاه بدنه سفید ندارد بنابراین نیازی نیست نگران کثیف شدن بدنه باشید. همچنین پوشش ضد خش تمام مشکی آن از جای اثر انگشت مصون می ماند.

نمایشگر دیجیتالی پایش میزان شارژ باقی مانده دقیق و کاربردی است. این پاور بانک، خوش دست و خوش فرم و زیباست و می توان از آن در دفتر محل کار و یا منزل استفاده کرد. تنها مورد انتقادی که می توان مطرح کرد، این است که برای شارژ سریع این پاور بانک بهتر است از یک آداپتور 5 ولت 3 آمپر تهیه کنید که مجهز به درگاه USB C است. چنین آداپتوری سخت پیدا می شود. البته نحوه شارژ دستگاه محدود به این درگاه C نمی شود و شما همواره می توانید با استفاده از کابل همراه پاور بانک و یک آداپتور 2 آمپری 5 ولت نسبت به شارژ آن اقدام کنید.

این پاوربانک در بازار های جهانی به قیمت 20 دلار به فروش می رسد و در بازار ایران رنج قیمتی بین 340 تا 450 هزار تومان دارد. در مجموع که به ویژگی های این پاوربانک نگاه می کنیم، این مبلغ ارزشش را دارد. با توجه به قدرت و ویژگی های ORICO Scharge X12500، نشان پیشنهاد شده توسط سایت سخت افزار به آن اهدا می شود.

{REVIEW} label=امتیاز; decimal=1; max=10; راندمان=9.2; مدارهای محافظتی=9.4; کیفیت قطعات=9.5; ارزش خرید=8.8; {/REVIEW}