گلکسی اس 10 برای رقابت در عکاسی با پیکسل‌های گوگل به هم‌پردازنده هوش مصنوعی مجهز میشود
1 min read

گلکسی اس 10 برای رقابت در عکاسی با پیکسل‌های گوگل به هم‌پردازنده هوش مصنوعی مجهز میشود

هوش مصنوعی از مهم ترین فناوری های جدید محسوب میشود که در مدت کوتاهی در حال تبدیل شدن به یکی از اساسی ترین ویژگی های گوشی های هوشمند است. سازندگان مختلفی از این فناوری در بخش های مهم نرم افزاری از جمله الگوریتم دوربین اسمارتفون های خود استفاده کرده اند تا به لطف هوش مصنوعی، کیفیت خروجی تصاویر افزایش پیدا کند. این مورد را پیکسل های 2018 گوگل به وضوح شاهد بودیم. پرچمدارانی که فقط به یک دوربین اصلی مجهزند اما به واسطه بهینه سازی فوق العاده تصاویر با هوش مصنوعی، کیفیت تصاویر ثبت شده توسط این پرچمداران خیره کننده بود. هواوی از دیگر پیشتازان استفاده از هوش مصنوعی در گوشی های هوشمند است که باعث شد پرچمداران اخیر سازنده چینی امتیازات بسیار بالایی در زمینه عکاسی دریافت کنند.

یکی از تدابیر مثبت سازندگان گوشی های هوشمند برای استفاده بهینه هوش مصنوعی این بود که با تعبیه یک هم پردازنده مستقل، بار پردازشی پردازشات مرتبط با این فناوری را از روی پردازشگر اصلی برداشتند تا عملکرد دستگاه در زمان پردازشات پیچیده هوش مصنوعی کاهش پیدا نکند. سامسونگ هم در گلکسی های اس 9 و نوت 9 یک هم پردازنده امنیتی برای پرچمداران خود در نظر گرفت تا اطلاعات بایومتریک کاربر را در یک رویکرد نرم افزاری و سخت افزاری برای حمایت از ویژگی های پیچیده شبکه عصبی، به جای یک واحد پردازشی تخصصی ذخیره کند.

غول کره ای که در حال آماده سازی خود برای معرفی گلکسی اس 10 در آینده نزدیک است، در نظر دارد یک هم پردازنده مستقل را برای انجام پردازشات شبکه عصبی در چیپست اگزینوس 9820 این پرچمدار یکپارچه کند که این هم پردازنده برای اهداف دیگری مانند هوش مصنوعی، تشخیص صدا و البته یادگیری عمیق و پیچیده شناسایی تصویر مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به گفته یک منبع رده بالا اما ناشناس در صنعت گوشی های هوشمند، برنامه هوش مصنوعی محور سامسونگ دارای دو هسته اصلی است که تفاوتی محسوس را در مقابل تراشه های 7 نانومتری تولید شده با فناوری EUV رقم خواهد زد.

مطمئنا برای طرفداران و کاربران نشسته در انتظار پرچمدار بعدی کره ای ها، بخش پردازش تصویری که سامسونگ به تراشه هوش مصنوعی خود واگذار کرده از مهم ترین نکاتیست که بی صبرانه منتظر نتایج عملکرد آن، بعد از معرفی و عرضه پرچمدار سامسونگ هستیم. کاربران علاقمندند سامسونگ به جای استفاده از سنسورهای بیشتر، بتواند با فناوری هایی همچون هوش مصنوعی و بهینه سازی های نرم افزاری کیفیت تصاویر ثبت شده در گلکسی اس 10 را افزایش دهد و این دقیقا کاریست که گوگل با جدیدترین پیکسل های خود موفق به انجام آن شد. حالا گوگل از مهم ترین رقبای سامسونگ در زمینه عکاسی با موبایل است و باید دید این رقابت بعد از معرفی گلکسی اس 10، به کجا خواهد انجامید.