بنچمارک آیپد پرو ادعای اپل مبنی بر سریع‌تر بودن آن از لپ‌تاپ‌ها را تأیید می‌کند

در مراسم معرفی آیپد پرو 2018، ادعا شد که این تبلت از 92 درصد لپ‌تاپ‌های فروخته شده در 12 ماه اخیر سریع‌تر است و این شامل مدل‌های محبوب Core i7 هم می‌شود. در آیپد پرو از پردازنده هشت هسته‌ای A12X Bionic استفاده شده است، پردازنده گرافیکی آن هفت هسته‌ای و بسیار قوی‌تر از پردازنده گرافیکی 4 هسته‌ای است که در چیپ‌ست A12 Bionic آیفون‌های 2018 استفاده شده است.

در نگاه اول می‌شد اینگونه برداشت کرد که اپل چیپ‌ستی که در آیفون‌های جدید خود استفاده کرده، تقویت کرده و در آیپدها جاسازی کرده است، اما آن چیزی که نمی‌شد کشف کرد، آن بود که A12X Bionic که در آیپد پرو 2018 استفاده شده، تا چه اندازه قوی‌تر از چیپ قبلی است. حالا به لطف نتایج بنچمارک Geekbench از جدیدترین آیپد اپل، می‌توان این موضوع را کشف کرد.

آیپد پرو اپل با 6 گیگابایت حافظه رم امتیازی بالاتر از 18000 در حالت چند هسته‌ای و بیش از 5000 در حالت تک هسته‌ای به دست آورده است. برای مقایسه، این امتیاز مشابه با امتیازی است که پردازنده نسل هفتم Core i7 اینتل در پیکربندی 4 هسته‌ای با سرعت 4.2 گیگاهرتز بدست آورده، در حالیکه درفرکانس پایین‌تری اجرا می‌شود. برای یک مقایسه دیگر، بد نیست بدانید که آیفون‌های جدید اپل در حالت چند هسته‌ای امتیازی بالاتر از 11000 را کسب کرده‌اند که این خود در مقایسه با تمام گوشی‌های اندرویدی، از همه بالاتر بوده است.

همانطور که در تصویر پایین می‌توانید مشاهده کنید، میت 20 پرو هواوی، اولین گوشی اندرویدی با چیپ‌ست Kirin 980 با معماری 7 نانومتری بوده است و امتیاز آن بسیار پایین‌تر از چیپ‌ست A12X Bionic اپل در آیپد پرو است که آن هم 7 نانومتری می‌باشد. این درحالیست که میت 20 پرو بالاترین امتیاز را در میان گوشی‌های اندرویدی کسب کرده است.

با نتایجی که از آیپد پرو 2018 در گیگ‌بنچ مشاهده می‌شود، نمی‌توان ادعای اپل مبنی بر اینکه این تبلت از اکثر لپ‌تاپ‌های امروزی سریع‌تر را کاملاً رد کرد.