گزارش عرضه جهانی ساعت‌های هوشمند: فیت‌بیت در یک قدمی اپل
1 min read

گزارش عرضه جهانی ساعت‌های هوشمند: فیت‌بیت در یک قدمی اپل

بازار گجت های پوشیدنی خصوصا دسته ساعت های هوشمندی رشدی نسبتا شبیه به گوشی های هوشمند را در سال های نه چندان دور در حال تجربه کردن است و این رشد با سرعتی مناسب و مداوم ادامه دارد. در حالی که این روزها شاهد انتشار گزارشات مالی از سوی سازندگان مختلف هستیم، موسسه های تحلیلگر نیز گزارشات تحلیل جالبی را منتشر میکنند. به تازگی از وضعیت بازار جهانی گوشی های هوشمند برای سه ماهه سوم سال آگاه شدیم و حالا کانترپوینت، گزارشی با همین موضوع اما در مورد ساعت های هوشمند را منتشر کرده است که همان طور که انتظار میرفت، هنوز اول رتبه یک را در جدول پرفروش ترین برندهای ساعت های هوشمند در اختیار دارد و به روند صعودی خود ادامه میدهد. افزایش فروش اپل واچ ها تا پایان سال ادامه خواهد داشت و مطمئنا در سال 2019 نیز رشد صعودی فروش ساعت های اپل ادامه پیدا میکند. این در حالیست که سهم اپل از بازار ساعت های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری از 35 درصد سه ماهه سوم سال قبل به 30 کاهش تنزل پیدا کرده است.

Global-smartwatch-market-share-Q3-2018

بزرگترین برنده بازار ساعت های هوشمند در سه ماهه گذشته بدون شک فیت بیت، سازنده آمریکایی بوده است که بعد از اپل، طی بازه زمانی جولای تا سپتامبر 2018 جایگاه دوم بازار را چه در امریکا و چه در بازار جهانی در اختیار داشته است. فیت بیت که بیشتر محبوبیت خود را مدیون دستبندهای سلامتی بی نظیر خود است، یک بازیکن جدید در بازار ساعت های هوشمند محسوب میشود اما با محصولات بسیار موفقی همچون Versa موفق شده در این صنعت نیز موفقیتی بزرگ را به دست آورد. این ساعت هوشمند زیبا، ارزشمند و مجهز به سنسورهای مختلف باعث شده سهم فیت بیت از بازار جهانی، از 6 درصد به 16 درصد افزایش پیدا کند اما مسلما کمپانی باید محصولات بیشتری برای ادامه روند رو به رشد خود وارد بازار کند. تحلیلگران کانترپوینت بر این باورند که فیت بیت باید ساعت هایی با قابلیت اتصال به شبکه LTE را به بازار عرضه کند که دقیقا همین موضوع از مهم ترین دلایل موفقیت ساعت های هوشمند اپل بوده است. جالب است بدانید اپل واچ سری 1، پیش از توقف تولید بیش از نیمی ساعت های هوشمند عرضه شده توسط اپل در سه ماهه سوم 2018 را شامل شده است.

میزان عرضه اپل واچ های سری 3 نیز افزایشی دلگرم کننده داشته است که این اتفاق به لطف کاهش و تخفیف در فروش صورت گرفته است. همچنین انتظار میرود در تعطیلات سال نو میلادی، فروش اپل واچ سری 4 به شدت افزایش پیدا کند.­ استقبال خوب از نسل جدید ساعت های هوشمند اپل به افزایش فروش 31 درصدی نسبت به سال قبل نیز کمک کرده است. Imoo، سازنده چینی ساعت های هوشمند با تمرکز در بازار محلی تبدیل به سومین برند پرفروش این گجت های پوشیدنی شده است و سامسونگ با وجود فروش نسبتا خوب Gear S3 و Galaxy Watch در رده چهارم قرار گرفته است. در نهایت باید گفت که مجموع عرضه جهانی ساعت های هوشمند در سه ماهه گذشته نسبت به همین دوره از سال افزایش چشمگیر 53 درصدی را تجربه کرده است.