کالبدشکافی میت 20 پرو توسط iFixIt و دریافت امتیاز تعمیرپذیری پایین این گوشی
1 min read

کالبدشکافی میت 20 پرو توسط iFixIt و دریافت امتیاز تعمیرپذیری پایین این گوشی

جدیدترین دستگاهی که iFixIt تصمیم گرفته به سراغ آن برود و با کالبدشکافی میزان تعمیرپذیری اجزای آن را بررسی کند، میت 20 پرو، پرچمدار جدید هواوی است که به تازگی توسط این شرکت چینی معرفی شده است.

در اولین مرحله این عملیات با گرما دادن به قاب شیشه‌ای، میزان چسبندگی گوشی در قسمت‌های داخلی کمتر می‌شود.

اولین نکته‌ای که با باز کردن گوشی به چشم می‌خورد، اینست که به دلیل عدم وجود سنسور اثر انگشت، هیچ کابلی به قاب شیشه‌ای پشت چسبیده نیست و این قاب را می‌توان به طور کامل در آورد.

بین قاب شیشه‌ای و باتری گوشی، بُرد میانی قرار گرفته است که جایگاه چند قطعه می‌باشد: سیم‌پیچ‌های شارژر بی‌سیم دو طرفه (هم امکان شارژ دستگاه به صورت بی‌سیم وجود دارد و هم می‌تواند به عنوان یک دستگاه شارژر استاندارد Qi استفاده شود.)، آنتن NFC و فلش LED با دو نور. این بخش با یک چند پیچ و یک کابل به قسمت پایین‌تر متصل شده است.

بُرد اصلی به نسبت فضای کلی گوشی و با در نظر گرفتن جایگاه باتری، دوربین‌ها، حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و سنسورهای تشخیص چهره سه بعدی، تقریباً کوچک به نظر می‌آید. این برد با 9 کابل منعطف نگه داشته شده است که طبیعتاً جداسازی همه آنها عملیات پیچیده‌ای است. این برد یک لایه جدید برای جاسازی همه قطعات دارد.

در این تصاویر سخت‌افزار دوربین‌های جلو و عقب را می‌توانید مشاهده کنید. سه دوربین اصلی گوشی در عقب در فضای که میان برد اصلی تعبیه شده، قرار گرفته‌اند.

چند برد جانبی و کوچک دیگر نیز وجود دارد. این بردها برای شیار سیم‌کارت دوگانه داخلی، بلندگوهای پایین گوشی و پورت شارژ USB-C است که با کابل‌های بلند متصل شده‌اند که به راحتی قابل تعویض است و نیاز به خرید بُرد جدید نیست.

در نهایت آخرین مرحله جداسازی صفحه‌نمایش گوشی از شاسی فلزی آن بود که یک عملیات بسیار پیچیده است. جدا کردن نمایشگر خمیده این گوشی بدون شکستن شیشه آن بسیار سخت بود. شما در تصویر پایین می‌توانید حسگر اثر انگشت تعبیه شده در زیر این نمایشگر را مشاهده بفرمایید.

میزان تعمیرپذیری گوشی میت 20 پرو، طبق آنچه که iFixit اعلام کرده است 4 از 10 می‌باشد (10 بیشترین میزان تعمیرپذیری). بسیاری از قطعات ماژولار هستند و تعمیر آنها راحت‌تر خواهد بود، البته به همین دلیل کابل‌های بیشتری در این دستگاه وجود دارد که تعمیر آن را زمان‌گیرتر خواهد کرد. برای تعویض باتری تنها نیاز به برداشتن قاب و برد میانی دارد. اما وجود چسب زیاد در دو طرف قاب شیشه‌ای ریسک شکستن آن‌ها را بالاتر برده است و طبیعتاً برای شروع تعمیر باید یکی از این قاب‌ها باز شود. تعمیر صفحه‌نمایش فرآیند زمان‌گیری است که نیاز به جداسازی قطعات زیاد و چسب‌های قوی دارد و به احتمال زیاد نیاز خواهد بود که سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر نیز تعویض شود. ‌