نتایج بنچمارک AnTuTu آیپد پرو 2018 و رکوردشکنی دوباره این تبلت
1 min read

نتایج بنچمارک AnTuTu آیپد پرو 2018 و رکوردشکنی دوباره این تبلت

روز گذشته در خبرها دیدیم که با اعلام نتیجه بنچمارک آیپد پرو 2018 در Geekbench این تبلت با اختلاف بسیار زیادی قوی‌تر از تمامی گوشی‌های هوشمند و حتی لپ‌تاپ‌های زیادی بود. اما یکی از معتبرترین بنچمارک‌ها برای سنجش عملکرد گجت‌های دیجیتال، AnTuTu به حساب می‌آید.

آیپد پرو 2018 در این بنچمارک ترکیبی هم فوق‌العاده عمل کرد و با کسب امتیاز 500000 عنوان سریع‌ترین دستگاه iOS را به خود اختصاص داد. پردازنده گرافیکی جدیدی که اپل در چیپ‌ست A12X Bionic تعبیه کرده است، به وضوح اثر خود را در نتایج بنچمارک‌ها نمایش داده است. در حقیقت هفت هسته گرافیکی این تراشه بیش از نیمی از امتیاز آیپد پرو را به ارمغان آورده است و این نشان‌دهنده این موضوع است که تبلت جدید اپل تا چه اندازه در کارهایی که نیاز به گرافیک بالا دارند، مانند بازی، ویرایش تصویر و ویدئو می‌تواند فوق‌العاده عمل کند.

در حال حاضر، بالاترین امتیازی که یک دستگاه اندرویدی در بنچمارک AnTuTu کسب کرده است، پرچمدار جدید هواوی، میت 20 پرو می‌باشد که برای اولین بار با تراشه 7 نانومتری Kirin 980 ساخته این شرکت عرضه شد و امتیاز +300000 را در ان‌تو‌تو بدست آورد. چیپ‌ست آیپد پرو 2018 اپل هم 7 نانومتری است اما به نظر می‌رسد که تفاوت‌های بسیار در فرکانس و سرعت کلاک دارند که در نتیجه آن چیپ‌ست اپل عملکرد بی‌سابقه‌ای حداقل در بنچمارک‌ها داشته است. افرادی که نتایج AnTuTu را منتشر کرده‌اند، ادعا می‌کنند که تفاوت چشمگیری در عملکرد آیپد پرو مدل 1 ترابایتی با 6 گیگابایت حافظه رم و مدل دیگر آن با 4 گیگابایت رم مشاهده نشده است و این یعنی به نظر می‌رسد که تمام نتیجه حاصل مدیون سیستم گرافیکی این تبلت می‌باشد.

با عملکرد خیره‌کننده‌ای که آیپد پرو 2018 در تست‌های AnTuTu و GeekBench داشته است، نظر شما در خصوص این دستگاه جدید اپل چیست؟ آیا این تبلت انتخاب مناسب‌تری در مقایسه با گوشی‌های هوشمند جدید نیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.