وضعیت قیمت حافظه های رم در سراسر جهان تا سال 2019

همانطور که می دانید، قیمت حافظه های DRAM از اوایل سال 2016 تا کنون رو به افزایش بود. این افزایش قیمت به دلیل بالا رفتن تقاضا و کمبود موجودی در جهان صورت گرفته بود. چندی پیش، خبر روند نزولی کاهش قیمت را برای شما عزیزان اعلام کرده و اینک شاهد جزئیات بیشتری هستیم.

طی آخرین گزارشی که توسط موسسه Dramexchange منتشر شده است، قیمت حافظه های DDR4 به تازگی و در طی تنها 1 ماه، تا 10 درصد کاهش یافته است که این کاهش قیمت در تمامی بازارهای جهان مشاهد می گردد. به گفته Dramexchange، این کاهش قیمت همچنان ادامه یافته و به سال 2019 نیز خواهد کشید. به عبارت ساده تر، این کاهش قیمت به مدت زمان طولانی ادامه خواهد یافت.

قراردادهای سفارش تراشه های DRAM که در درایوهای SSD، حافظه های DDR4-3، حافظه های مورد استفاده در گوشی های هوشمند و… به تولید کنندگان داده شده بود، در ماه اکتبر به صورت ملموس کاهش یافته است. کاهش تقاضا در بازار جهانی، دلیل عمده کاهش قیمت است. به گفته DRAMeXchange، به عنوان مثال قیمت یک ماژول 4 گیگابایتی حافظه رم DDR4، با 10.14 درصد کاهش قیمت در 3 ماهه پایانی سال 2018، از 34.5 دلار، به 31 دلار کاهش خواهد یافت. این مقدار برای یک ماژول 8 گیگابایتی با قیمت 68 دلار، به 11.29 درصد رسیده و این نزول، ماژول 8 گیگابایتی را تا 61 دلار پایین خواهد آورد.

از آنجایی که تولید کنندگان تراشه های نیمه هادی برای افزایش خروجی خود در تلاش هستند، پس تمایل بیشتری به ارائه مدل های 8 گیگابایتی خواهند داشت که همین امر مصبب کاهش قیمت ماژول های 8 گیگابایتی خواهد شد. در نهایت پایان این گزارش با احتمال کاهش قیمت تا 20 درصد در سال 2019 خاتمه یافته است.