میزان فروش hTC در ماه قبل: همچنان کم‌تر از سال گذشته

اچ‌تی‌سی امروز سرانجام گزارش مالی خود در دوره 31 روزه ماه اکتبر را منتشر کرد و جای تعجب نیست که باز هم شاهد یک کاهش چشمگیر در وضعیت اقتصادی این کمپانی هستیم.

در 31 روزی که از ماه اکتبر سپری کردیم، HTC در مجموع 42.63 میلیون دلار فروش داشته است. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل یک کاهش بسیار چشمگیر را شاهده هستیم. در ماه اکتبر سال 2017 این کمپانی تایوانی 197.315 میلیون دلار درآمد کسب کرده بود که 78.44 درصد بیش‌تر از رقم سال 2018 آن است. اما کور سوی امیدی در دارایی این ماه HTC به چشم می‌خورد و آن افزایش 4.08 درصد درآمد این شرکت در مقایسه با ماه قبل بود. در ماه سپتامبر این کمپانی 40.64 میلیون دلار فروش داشت.

زمانیکه بخواهیم درآمد اچ‌تی‌سی را در کل سال 2018 ارزیابی کنیم، ایم شرکت تایوانی در مجموع 676.81 میلیون دلار فروش داشته است. این برای اولین بار در طول یک دهه است که HTC در حال طی کردن مسیری می‌باشد که احتمالاً به نقطه 1 میلیاردی از درآمد در یک سال نخواهد رسید. برای مقایسه تنها کافیست بدانید که درآمد آنها در سال 2017 بسیار نزدیک به 2 میلیارد دلار بود، آنها تا پایان سال 2017 موفق شده بودند که در مجموع 1.7 میلیارد دلار فروش داشته باشند.

در طول سه ماهه اخیر، HTC اقدامات مختلفی برای کاهش هزینه‌ها انجام داده، تا بتواند دوباره به مسیر سودهی و افزایش درآمد بازگردد. از جمله اقدامات اساسی این شرکت اخراج یک چهارم از نیروها و اقدام بخش موبایل با واقعیت افزوده بود که طبق برنامه‌ریزی این شرکت تا پایان ماه سپتامبر عملی شده است. البته این کمپانی هنوز گزارش مالی سه ماهه سوم سال را تا آخر ماه سپتامبر می‌باشد، منتشر نکرده است. تنها پس از اطلاع از جزئیات این گزارش است که می توان دید آیا تغییرات صورت گرفته تأثیری در نتیجه وضعیت مالی این شرکت داشته است یا خیر.