سهم AMD از بازار CPU رو به رشد است
1 min read

سهم AMD از بازار CPU رو به رشد است

موسسه تحقیقاتی Mercury به تازگی گزارشی را از سهم شرکت AMD، از بازار CPU منتشر کرده است. به گفته Mercury، شرکت AMD موفق شده است تا سهم خود از بازار پردازنده های کلاس دسکتاپ را در 3 ماهه سوم سال 2018 به 13 درصد افزایش دهد. میانگین سهم AMD از بازار پردازنده های سرور به 10.6 درصد رسیده و در بخش پردازنده های لپ تاپ و دسکتاپ نیز این شرکت رشد 1.5 درصدی را به نسبت 3 ماهه پیشین تجربه می کند.

همچنین این رشد به نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته نیز تا 3.1 درصد ادامه یافته است. به طور خاص، سهم AMD از بازار CPUهای کلاس دسکتاپ از 12.2 درصد به 13 درصد رسیده است که جهشی بزرگ برای این شرکت است. هر چند که همچنان بخش اعظم بازار در تمامی حوزه ها در اختیار اینتل قرار دارد، اما CPUهای Ryzen موفق شده اند تا با رشد نسبی خود، سودآوری مناسبی را عاید AMD بکنند.

سهم AMD از بازار CPUهای دسکتاپ در مدت زمان مشابه در سال 2017 برابر با 10.9 درصد بوده است. سهم AMD از پردازنده های کلاس نوت بوک نیز به 10.9 درصد رسیده است؛ این مقدار به نسبت 3 ماه گذشته تا 2.1 درصد و به نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته نیز تا 4.1 درصد افزایش داشته است. اینتل در ماه های اخیر درگیر فشار بر خط تولید خود بوده و توان تامین تقاضای سنگین بازار را از دست داده بود که با تغییراتی در خطوط تولید خود در ویتنام، مالزی و حتی احداث یک خط تولید جدید در ایرلند، سعی در جبران این وضعیت دارد. به هر حال رشد AMD می تواند توازن را به رقابت این 2 شرکت بازگرداند.