ال جی بعد از تلاش فراوان، تامین کننده پنل‌های OLED آیفون‌های اپل شد
1 min read

ال جی بعد از تلاش فراوان، تامین کننده پنل‌های OLED آیفون‌های اپل شد

به واسطه میزان فروش فوق العاده بالای آیفون های اپل، بسیاری از سازندگان، حتی سازندگانی مانند سامسونگ که همواره به عنوان رقیب سنتی کوپرتینویی ها شناخته میشود سعی میکنند در تولید قطعات داخلی آیفون ها با این کمپانی همکاری کنند چرا که درآمد قابل توجهی را برای آنها به دنبال خواهد داشت. سامسونگ تا به امروز تنها تولید کننده پنل های OLED برای آیفون های جدید اپل بود و به لطف همین همکاری، سامسونگ دیسپلی عملکرد بسیار خوبی برای کمپانی کره ای داشته است اما حال به نظر میرسد ال جی به این انحصار پایان داده است و پس از ماه ها تلاش و شکست در آزمایشات و تکامل پنل های خود، بالاخره تولید نمایشگرهای OLED را برای گوشی های اپل آغاز کرده است. بدین ترتیب ال جی بعد از سامسونگ تبدیل به دومین تامین کننده نمایشگرهای OLED برای اپل شد.

در حالی که اپل و ال جی با آغاز همکاری خود، خط تولیدهای جدیدی را افتتاح کردند، اما قرار نیست که این کمپانی کره ای تعداد چشمگیری نمایشگر برای کوپرتینویی ها تولید کند. در واقع ال جی تا پایان سال احتمالا بتواند حداکثر 2 میلیون پنل به تولید برساند که البته تعدادی از این نمایشگرها نه برای آیفون های تازه تولید شده، بلکه برای تعمیر آیفون های جدید مورد استفاده قرار خواهند گرفت. در حالی که تحلیلگران پیش بینی تولید دو برابر پنل بیشتر را برای ال جی کرده بودند، سهم ال جی از این کار به واسطه مشکلات مربوط به عملکرد کاهش پیدا کرده است.

بر اساس گزارشات، خط تولید E6 کارخانه ال جی در ماه سپتامبر برای تولید پنل به سفارش اپل آماده کار بوده است تا ال جی رقمی قابل توجهی از پنل های OLED را برای اپل تامین کند اما این متاسفانه این خط تولید قادر به تولید مقدار زیادی پنل با کیفیت مورد دلخواه اپل نبوده است. در واقع ممکن است ال جی تا پایان سال بتواند فقط 400 هزار پنل OLED را برای اپل تامین کند که این مقدار بسیار کمتر از چیزیست که ماه قبل در گزارشات پیش بینی شده بود اما با کمک اپل، ال جی احتمالا به زودی میتواند حجم تولید خود را به سرعت افزایش دهد.

درست است که ال جی با ظرفیت کمی تولید پنل OLED برای آیفون های جدید اپل را آغاز میکند اما به هر حال کار بزرگی که این کمپانی انجام داده، پایان دادن به انحصار طلبی سامسونگ در تولید نمایشگر برای اپل بوده است و همکاری با کوپرتینویی ها میتواند وضعیت ال جی را در بازار نمایشگرهای OLED به مراتب بهتر کند. تحلیلگران کره ای بر این باورند که قیمت تمام شده هر پنل OLED ساخت ال جی برای اپل 90 دلار است که میزان قابل توجهی بیشتر از قیمت پنل های OLED سامسونگ است بنابراین به نظر میرسد با این قرارداد منافع خاصی جز تنوع شامل حال کوپرتینویی ها از همکاری با LG نمیشود.