مراسم New Horizon: پردازنده های 7 نانومتری AMD EPYC و قدرت مطلق
1 min read

مراسم New Horizon: پردازنده های 7 نانومتری AMD EPYC و قدرت مطلق

شرکت AMD در مراسم New Horizon، ضمن معرفی برخی از دستاوردهای جدید خود، یک Road Map را از آینده سخت افزارهای خود ترسیم کرده است. معماری پیشرفته AMD Zen 2 در برخی از پلتفرم های این شرکت نمایان شده است. این شما و این هم گزارش های AMD در New Horizon. با "مجله سخت افزار" همراه باشید.

یکی از محصولات AMD در این نمایشگاه، پردازنده های EPYC با کد رمز Rome است. نسل دوم (بدون در نظر گرفتن میان نسل ها) از پردازنده های EPYC نیز بر روی سوکت SP3r2 نصب شده و تولید آنها بر اساس تکنیک MCM است. به گفته AMD این محصولات ساختاری مشابه Ryzen Threadripper را حفظ خواهند کرد و یک سیلیکون از EPYCهای 7 نانومتری جدید در این نشست نمایش داده شده است.

تعداد 9 تراشه بر روی پردازنده مشاهده می گردد. 8 بلوک 8 هسته ای، امکان تزریق حداکثر 64 هسته را به EPYCهای جدید خواهند داد. سهم AMD از بازار پردازنده های سرور رو به رشد است و نسل دوم پردازنده های EPYC می تواند به این روند سرعت بخشد. به احتمال زیاد، این محصولات دارای تنها یک رابط InfinityFabric هستند؛ اما با گستردگی بالا. 8 کانال حافظه DDR4 و درگاه جدید PCI-Express gen 4.0 نیز توسط این پلتفرم پشتیبانی خواهد شد.