تبلت Barnes & Noble کارآمد و مقرون به صرفه

شرکت Barnes & Noble برخلاف آمازون که بیشتر روی تبلت های کاغذالکترونیکی تمرکز داشته، همچنان در زمینه تولید تبلت اندرویدی فعال است. تبلتی که شرکت های مختلفی به تولید آن می پردازند و رقبا سرسختی دارد.

به تازگی Barnes & Noble از تبلت جدید اندرویدی خود به نام Nook 10.1 رونمایی کرد. تبلتی که از طراحی قابل توجهی برخوردار است و صفحه نمایش بزرگی برای آن نیز در نظر گرفته شده است. این تبلت 10 اینچی تنها 129 دلار قیمت دارد و یکی از مقرون به صرفه ترین تبلت های 10 اینچی بازار محسوب می شود.

نمایشگر موردبحث از وضوح 1920*2000 پیکسلی با تراکم 224ppi، سیستم عامل اندروید ، حافظه داخلی 32 گیگابایتی، عمر باتری 8.5 ساعته، پشتیبانی از وای فای، پورت Micro USB 2.0، جک هدفون، دوربین اصلی 2 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی بهره می برد.

نکته جالب توجه تبلت جدید Nook 10.1 شرکت Barnes & Noble قابلیت اتصال به گوگل پلی برای دسترسی به انبوهی از برنامه هاست. این تبلت در مقایسه با محصول 10 اینچی Tab A سامسونگ که حافظه داخلی 16 گیگابایتی و قیمت 170 دلاری دارد، بسیار مقرون به صرفه است. حتی تبلت فایر 10 اینچی آمازون نیز که در دسته اقتصادی ترین تبلت های بازار قرار می گیرد قیمتی بیش از 149 دلار دارد.

تبلت های فایر آمازون حتی قابلیت دسترسی به استور گوگل پلی را ندارند اما تبلت بزرگ Barnes & Noble در کنار مشخصات قابل توجه، شما را به فروشگاه پر برنامه گوگل پلی نیز متصل می کند. B&N این تبلت را از 14 نوامبر روانه بازار خواهد کرد و مشخص نیست علاوه بر ایالات متحده در چه بازارهای دیگری نیز باید شاهد عرضه آن بود.

پیش بینی شده با عرضه چنین تبلتی، شرکت های دیگر نیز در ارائه تبلت مقرون به صرفه دست به کار شوند تا در این میان سود بیشتری شامل حال خود کنند.