مراسم New Horizon: شتاب دهنده های گرافیکی MI60 و MI50

در ادامه معرفی محصولات AMD، این شرکت به سراغ شتاب دهنده های گرافیکی رفته است. MI60 و MI50 که البته اسامی آنها مشابه با واحدهای اطلاعاتی کشور انگلستان است J نیز جزو 7 نانومتری های جدید بوده و به واقع نخستین شتاب دهنده های گرافیکی جهان با لیتوگرافی 7 نانومتری هستند. این محصولات در بخش هایی نظیر HPC، سرورهای ابری، شتاب دهنده ها، پژوهش، یادگیری عمیق، هوش مصنوعی، علوم پزشکی و … مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مدیر ارشد Radeon Technologies Group در این زمینه گفت: معماری های Legacy GPU توسعه دهندگان IT را محدود کرده تا به طور موثر به پردازش و تجزیه و تحلیل مجموعه داده های عظیم برای کارهای روزانه مرکز داده دیتا محدود شوند. ترکیبی از کارایی بالا به همراه معماری انعطاف پذیر و یک پلتفرم قوی نرم افزاری و اکوسیستم نرم افزاری متن بازی ROCm به همراه شبیه ساز جدید AMD Radeon Instinct، همان چیزی است که برای پیچیده ترین محاسبات پردازشی امروز بدان نیاز داریم.

برخی از ویژگی های شتاب دهنده های جدید AMD به شرح زیر است:

  • بهینه سازی Deep Learning: انعطافی مخلوط از سامانه های پردازشی FP16, FP32 و INT4/INT8
  • پشتیبانی از درگاه PCIe 4.0: امکان رسیدن به سرعت 7.4 ترافلاپ در پردازش هایی به طول 64 بیت
  • پشتیبانی از Virtual Desktop و Desktop-as-a-Service و محیط های پردازش ابری
  • دو درگاه Infinity Fabric در هر GPU که باعث ایجاد پهنای باند 200 گیگابایت در ثانیه می گردد. تا 6 برابر سریعتر از یک رابط PCIe 3.0
  • تا 32 گیگابایت حافظه HBM2 که MI60 را با پهنای باند بسیار بالا همراهی کرده و دارای فناوری Error-correcting code است.
  • تراشه های AMD MxGPU دارای فناوری Single Root I/O Virtualization یا به اختصار SR-IOV هستند که نفوذ هکرها را بسیار دشوار می کند.

همانند دیگر شتاب دهنده های مدرن، AMD دستورالعمل های نرم افزاری این شتاب دهنده به همراه ابزار توسعه اختصاصی آن، پنل های سازگاری با نرم افزارها و … از جمله مواردی است که AMD به خریداران شتاب دهنده های MI60 و MI50 ارائه خواهد کرد.