هواوی زمان رسمی انتشار اندروید 9 برای پی 20 و میت 10 را اعلام کرد
1 min read

هواوی زمان رسمی انتشار اندروید 9 برای پی 20 و میت 10 را اعلام کرد

مدت قابل توجهی از انتشار نسخه رسمی و پایدار اندروید 9 که "پای" نام دارد توسط گوگل میگذرد تا به امروز مدل های متعدد اما نه چندان زیادی این بروزرسانی را دریافت کرده و مدل هایی همچون میت 20/میت 20 پرو نیز به طور پیشفرض به این نسخه مجهز بوده اند. هواوی مدتیست که بیلدهای آزمایشی از Emotion UI 9.0 را برای تعدادی از دستگاه های قدیمی تر خود منتشر کرده و حالا سازنده چینی تاریخ انتشار نسخه رسمی این بروزرسانی را اعلام کرده است. اکانت رسمی EMUI هواوی در Weibo اقدام به انتشار پوستری کرده است که تاریخ انتشار اندروید 9 پای برای چندین مدل ذکر شده است. بر اساس این تصویر، 10 نوامبر برابر با 19 آبان زمان انتشار نسخه رسمی اندروید 9 پای برای برخی از گوشی های هواوی است.

huawei-android-9-pie-release

همان طور که میشود به سادگی حدس زد، اولین گوشی هایی که طعم اندروید 9 پای را خواهند چشید، جدیدترین پرچمداران قبل هواوی یعنی میت 10، میت 10 پرو، میت 10 لایت و البته نسخه پورشه دیزاین RS هستند. همچنین پی 20 و پی 20 پرو دیگر پرچمداران کمپانی هواوی هستند که از تاریخ مذکور، جدیدترین نسخه اندروید را دریافت خواهند کرد. در پوستر انتشار یافته، نام برخی از مدل های آنر نیز به چشم میخورد و Honor 10، Honor 10 View و مدل گیمینگ Honor Play نیز از روز 10 نوامبر بروزرسانی اندروید 9 پای را دریافت خواهند کرد. بدین ترتیب 9 مورد از پرفروش ترین و محبوب ترین گوشی های آنر و هواوی به زودی اندروید پای دریافت خواهند کرد، ضمن اینکه سری میت 20 همان طور که گفته شد از ابتدا با اندروید پای رونمایی شدند.

اما در مورد اینکه این بروزرسانی چه چیزی را برای دستگاه های یاد شده به دنبال دارد باید گفت که عملکرد دستگاه و شارژدهی باتری احتمالا بهینه تر از قبل خواهد شد. علاوه بر داشتن ویژگی های ذاتی اندروید پای در مدیریت مصرف انرژی و منابع دستگاه، هواوی خود نیز بهینه سازی هایی را برای این دو بخش اعمال میکند. رابط کاربری بهبود یافته اندروید پای در EMUI 9.0 با خصوصیاتی همچون ژست های ناوبری نیز تغییراتی را به خود دیده است. با تاریخ اعلام شده برای انتشار نسخه جدید اندروید، هواوی توانسته به وعده انتشار بروزرسانی طی 90 روز بعد از در دسترس قرار گرفتن نسخه جدید برای سازندگان عمل کند که عملکرد بسیار خوب سازنده چینی در پشتیبانی نرم افزاری از گوشی های خود را نشان میدهد.

به لطف عملکرد خوب سازندگان و البته پروژه Treble گوگل برای یکپارچه سازی بهتر نسخه های جدید اندروید، سرعت تجهیز شدن دستگاه ها به نسخه های جدید بسیار بهتر از گذشته ای شده است که زمان قابل توجهی برای دریافت بروزرسانی جدید توسط دستگاه ها، حتی پرچمداران به طول میانجامید و این مطمئنا قدمی بزرگ در مسیری درست است.