گوگل مشکل مدیریت رم پیکسل‌های 2018 را با بروزرسانی بعدی رفع میکند

چندی پیش در گزارشی خواندیم که تعدادی از کاربران با یک مشکل عجیب و آزار دهنده در جدیدترین گوشی های گوگل روبرو شده اند که باعث میشود پیکسل های جدید به نوعی فاقد قابلیت چند وظیفگی یا همان مالتی تسکینگ باشد چرا که تعداد بسیار محدودی از برنامه های در حال اجرا را در پس زمینه حفظ میکند. این تنها باگ پیکسل های جدید نبود و مشکلات دیگری همچون ذخیره نشدن تصاویر ثبت شده نیز گریبان پیکسل 3 و پیکسل 3 XL بوده است اما مطمئنا جدی ترین مشکل این گوشی ها، همان مشکل در مدیریت حافظه رم است. حال گوگل این مشکل را به رسمیت شناخته و اعلام کرده که از آن مطلع است. مشکلی که علاوه بر تداخل در بخش چند وظیفگی، باعث کرش شدن در برنامه ها نیز میشود. گوگل رسما اعلام کرده است که این مشکل را بزودی با یک بروزرسانی نرم افزاری حل خواهد کرد.

گوگل امروز بروزرسانی ماه نوامبر را برای گوشی های خود منتشر کرد که البته رفع باگ یاد شده شامل این بروزرسانی نبوده است و احتمالا این مشکل با انتشار بروزرسانی ماه دسامبر رفع خواهد شد. طبق اعلام گوگل به وب سایت 9to5Google، این بروزرسانی تعمیری طی هفته های آینده منتشر میشود که به منظور حفظ برنامه ها در پس زمینه و جلوگیری آنها از بسته شدن توسعه داده شده است. با بروزرسانی ماه نوامبر، مشکل شارژ بیسیم پیکسل 3 حل شده است که این مشکل باعث میشد دستگاه حین استفاده از شارژری غیر از شارژر خود دستگاه، با سرعت کامل شارژ نشود. حالا با اتصال شارژهای سوم شخص، عبارت "شارژ آهسته" بر روی نمایشگر ظاهر میشود و دستگاه به جای 10 وات، با شدت 5 وات شارژ خواهد شد.

مشکل در مدیریت رم پیکسل های جدید بیشتر زمانی خود را نشان میدهد که کاربر چند برنامه نسبتا سنگین را همزمان اجرا کند و با اجرای برنامه هایی مانند دوربین، اسپاتیفای و یکی دو برنامه دیگر، دستگاه به طور خودکار احتمالا کارکرد اسپاتیفای را متوقف خواهد کرد تا در عملکرد هوش مصنوعی در برنامه دوربین پیکسل 3 مشکلی پیش نیاید. در حالی که 4 گیگابایت رم، تقریبا مقدار استاندارد رم در پرچمداران سال 2018 است، برای اجرای چند برنامه مانند دوربین و پخش موسیقی به نظر کاملا کافی است بنابراین مشکل نمایان شده در پیکسل های 2018 مطمئنا یک باگ نرم افزاری است که بعید است گوگل برای رفع آن مشکل خاصی داشته باشد.