قابلیت های جدیدی که در نسخه ی بعدی Google Maps در اختیار خواهیم داشت

از زمانی که گوگل در سال 2013 اپلیکیشن Waze را به عنوان نقشه و مسیریاب خرید، اپلیکیشن Google Maps رفته رفته محبوبیت خود را از دست داد. بعدها شاهد افزایش سرعت شناسایی ترافیک و تشخیص دوربین های جاده در Waze بوnیم که نظر مردم را به خود جلب کرد. روز به روز بر قابلیت های این اپلیکیشن مسیریاب افزوده شد و قابلیت های گسترده ی Waze نسبت به Google Maps بسیار پیشرفته تر شده بود. در نهایت Waze جایگزین تمامی اپلیکیشن های مسیریاب شد.

در واقع باید یادآوری کنیم که راز موفقیت اپلیکیشن Waze عملکرد آن در زمان واقعی و شناسایی دوربین های سرعت بود. به همین دلیل ناگهان محبوبیت Waze از Google Maps هم بیشتر شد. اما کاربران همچنان منتظر قابلیت هایی بیشتر از سوی Google Maps هستند. به همین دلیل اخیرا گوگل اعلام کرده که به زودی قابلیت تشخیص حوادث جاده ای را در نقشه خود ارائه خواهد کرد و هم اکنون این قابلیت در اختیار تعداد کمی از کاربران قرار دارد.

در واقع بخشی به Google Maps اضافه خواهد شد که وضعیت جاده اعم از حوادث و تصادفات، ترافیک و دوربین را گزارش دهد. در نتیجه در بروزرسانی بعدی به دنبال گزارش های جاده ای در Google Maps باشید و از این قابلیت بهره ببرید. البته به گفته ی برخی از کاربران این قابلیت از طریق سرویس ناوبری نیز در دسترس قرار دارد.