سریع‌ترین پاوربانک جهان متفاوت به نظر می‌رسد
1 min read

سریع‌ترین پاوربانک جهان متفاوت به نظر می‌رسد

شرکت چینی اوپو یکی از خط‌شکن‌ترین گوشی‌های سال 2018 را تولید کرده است. Find X با مکانیزم بالاجهنده‌ای که برای دوربین‌هایش دارد، از بی‌حاشیه‌ترین گوشی‌ها بازار به حساب می‌آید. حالا شرکت اوپو مدعی شده است که از یکی از سریع‌ترین شارژهای سریع را برای گوشی‌های هوشمند اختراع کرده و آن SuperVOOC نام دارد. این شارژ نسخه ارتقاءیافته‌ای از تکنولوژی VOOC است و مشابه با آن چیزی به نظر می‌آید که وان‌پلاس تحت عنوان Dash Charge معرفی کرده. گفته می‌شودکه SuperVOOC می‌توان یک باتری با ظرفیت 3700 میلی‌آمپرساعت را به طور کامل و به لطف توان خروجی 50 وات، تنها در مدت 35 دقیقه شارژ کند… و این باورنکردنی است!

باورنکردنی‌تر از آن می‌دانید چیست؟ پاوربانک جدید اوپو نیز با تکنولوژی SuperVOOC معرفی شده است که احتمالاً سریع‌ترین باوربانک فعلی جهان لقب خواهد گرفت. این دستگاه 10000 میلی‌آمپرساعتی دارای توان خروجی 50 وات (10 ولت/ 5 آمپر) است و قادر است دستگاه‌های سازگار را به سرعتی دقیقاً مشابه با شارژرهای SuperVOOC شارژ کند. البته که این پاوربانک می‌تواند گوشی‎هایی که از تکنولوژی SuperVOOC بهره نمی‌برند را هم شارژ کند، اما طبیعتاً با سرعتی کمتر.

از دیگر ویژگی‌های برجسته پاوربانک جدید اوپو می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به لطف همکاری آنها با Pokémon، ظاهر این دستگاه شبیه به Pikachu خواهد بود. البته که ممکن است افراد زیادی اصلاً ظاهر پاوربانک اهمیتی برایشان نداشته باشد، اما نمی‌توان منکر زیبایی و حس انرژی و شوق در این دستگاه شد. پاوربانک SuperVOOC جدید اوپو در بازار چین به قیمت 399 یوان به فروش خواهد رسید. این یعنی این دستگاه قیمتی معادل با 58 دلار خواهد داشت. البته هنوز مشخص نیست که آیا این پاوربانک در بازاری به غیر از چین به فروش خواهد رسید یا خیر، اما حتی اگر به طور رسمی در نقاط دیگر جهان ارائه نشود، احتمال این وجود دارد که فروشندگان شخص ثالث اقدام به عرضه آن کنند. نظر شما در خصوص محصول جدید شرکت اوپو چیست؟