چطور همه برنامه ها و تنظیمات را از گوشی قدیمی به گوشی جدید منتقل کنیم؟
1 min read

چطور همه برنامه ها و تنظیمات را از گوشی قدیمی به گوشی جدید منتقل کنیم؟

یکی از مشکلات کلیدی کاربران اندرویدی که قصد تغییر تلفن هوشمند خود و خرید یک دستگاه جدید را دارند، تنظیمات جدیدی است که باید روی گوشی خود اعمال کنند و البته تعداد زیادی از اپلیکیشن هایی که در گوشی قدیمی وجود داشتند و حالا در گوشی جدید نصب نشده اند. این کار می تواند بسیار زمانبر و دردسر ساز باشد اما به کمک سرویسی از گوگل می توانید همه برنامه ها و تنظیمات را از گوشی قدیمی اندرویدی خود به گوشی جدید انتقال دهید.

برای این کار ابتدا باید از تنظیمات و اپلیکیشن های خود در گوشی قدیمی یک نسخه پشتیبان تهیه کنید. این کار نیاز به هیچ برنامه ای ندارد و کافیست ابتدا وارد منوی settings شده، سپس در انتهای صفحه وارد system شوید.

در این بخش backup را انتخاب کرده و گزینه back up to google drive را فعال کنید. در این قسمت مشاهده خواهید کرد که چه قسمت هایی از گوشی شما شامل نسخه پشتیبان خواهند شد. انجام این فرآیند بسته به محتویات گوشی شما و سرعت سرویس اینترنتی که از آن استفاده می کنید میتواند بین چند دقیقه تا چند ساعت طول بکشد. اما پس از انجام پشتیبان گیری می توانید وارد فاز بعدی شوید.

حالا دو گزینه پیش رو دارید. اگر برای اولین بار است که دستگاه جدید را روشن می کنید پس از بالا آمدن گوشی در صفحه ای که با عنوان Copy Apps & Data مشخص شده ابتدا Copy Your Data را انتخاب کرده، سپس به شبکه اینترنت خود متصل شوید و در پنجره جدید روی A backup from an Android phone تپ کنید.

در این قسمت از شما خواسته می شود وارد حساب کاربری گوگل شوید که باید همان حساب کاربری تنظیم شده روی گوشی قدیمی باشد. پس از این کار ابتدا روی نام گوشی قدیمی خود تپ کرده و سپس Restore را انتخاب کنید. در این پنجره می توانید مواردی که نیاز به انتقال آنها به گوشی جدید است را انتخاب کنید. با این کار گوشی به صورت خودکار شروع به انتقال داده ها از گوشی قدیمی به جدید خواهد کرد.

اگر قبلا گوشی جدید خود را روشن کرده اید هم کافیست به همان مسیر گفته شده در مرحله اول رفته (تنظیمات و سپس back up and restore) و مراحل گفته شده را که مشابه هم هستند تکرار کنید.