گوگل در حال آماده سازی دو پیکسل میان رده است
1 min read

گوگل در حال آماده سازی دو پیکسل میان رده است

پس از توقف تولید گوشی های سری نکسوس گوگل و آغاز داستان پیکسل های این کمپانی، تا به امروز عضوی جز پرچمداران از این سری معرفی نشده است و پیش بینی اینکه گوگل تصمیم به ساخت اسمارتفونی جز در دسته پرچمداران بگیرد بسیار سخت بود. اما به نظر میرسد این اتفاق دیر یا زود صورت خواهد گرفت. اولین باری که در مورد احتمال معرفی پیکسل های میان رده صحبت هایی را شنیدیم به ژوئن سال جاری بازمیگردد که یک دستگاه با اسم رمز Bonito و برخوردار از چیپست اسنپدراگون 710 در شایعات رویت شد. در حالی که گوگل تا به امروز هیچ اطلاعات رسمی مبنی بر وجود پیکسل های میان رده را مطرح نکرده، اکنون جزئیات بیشتری از این دستگاه ها منتشر یافته است که شانس وجود آنها را افزایش میدهد.

در کدی که داخل جدیدترین فایل ARCore APK رویت شده، اسم روز فاش شده از پیکسل های میان رده یعنی دقیقا Bonito دیده شده است. طبیعتا در این کدها هیچ اطلاعاتی در مورد جزئیات فنی این دستگاه ذکر نشده است هر چند در اطلاعات جدید، جز Bonito یک اسم رمز دیگر به نام Sargo نیز به چشم میخورد. با اینکه این دستگاه ها منتسب به پیکسل های میان رده گوگل هستند اما هیچ تضمینی در مورد اینکه دستگاه های مذکور توسط این کمپانی به تولید رسیده باشند وجود ندارد و فقط اسم رمزهای فاش شده تا حدودی ما را از وجود خارجی دستگاه ها مطلع میسازد. از آنجایی که پیکسل های گوگل تا به امروز در دو مدل از نظر سایز معرفی شده اند این احتمال وجود دارد که Sargo نسخه ای کوچک تر از Bonito مجهز به اسنپدراگون 710 باشد. هر چند تا انتشار جزئیات، این گفته ها در حد یک پیش بینی و احتمال قابل استناد است.

در حال حاضر گوگل هیچ رویدادی را برای معرفی گوشی های جدید اعلام نکرده است اما بر اساس گزارشات از پیش منتشر شده، احتمال میرود که این کمپانی اوایل سال 2019 پیکسل های میان رده جدیدی را رونمایی کند.