Infinity Flex، نمایشگر منعطف سامسونگ برای گوشی‌های تاشدنی معرفی شد
1 min read

Infinity Flex، نمایشگر منعطف سامسونگ برای گوشی‌های تاشدنی معرفی شد

این یک گوشی است، این یک تبلت است، این یک گوشی است که بعد از باز شدن تبدیل به تبلت میشود! این متن پست سامسونگ در توئیتر به همراه ویدئوی رونمایی از یکی از خلاقانه ترین محصولات سامسونگ طی چند سال اخیر است که مطمئنا مسیری تازه به طراحی گوشی های هوشمند نسل های آتی خواهد داد. از اولین باری که در مورد یک دستگاه پر رمز و راز سامسونگ با برخورداری از فناوری صفحه نمایش قابل خم شنیدیم چیزی حدود 5 سال میگذرد و در طول تمام این سال ها، اطلاعات، شایعات و گزارشات بسیار زیادی در مورد این محصول مرموز شنیده ایم. برای بسیاری از پرچمداران نسل قبل سامسونگ احتمال برخورداری از این طراحی انقلابی پیش بینی شده بود به طوری که حتی تحلیلگران پیش بینی کرده بودند گلکسی اس 3، پرچمدار سال 2012 با طراحی تاشدنی روانه بازار شود اما اکنون در حال به پایان رسیدن سال 2018 و پشت سر گذاشتن گلکسی اس 9 هستیم و هنوز هیچ محصولی با این فرم طراحی توسط سامسونگ معرفی نشده است.

اما چیزی که از آن مطمئن هستیم این است که سامسونگ بیش از 5 سال بر روی نمایشگرهای منعطف و گوشی های تاشدنی سرمایه گذاری، تحقیق و مطالعه داشته است و حالا بالاخره نتیجه سالها تلاش کمپانی کره ای جواب داده است و شب گذشته این کمپانی در کنفرانس توسعه دهندگان خود که در سانفرانسیسکو برگزار شد، بالاخره زمینه ای جدید برای رقابت سازندگان در صنعت گوشی های هوشمند ایجاد کرد. دستگاه هایی که به زودی قابلیت تا شدن و قرار گرفتن داخل جیب و کیف را به راحتی دارند اما در مواقع نیاز، کافیست آنها را باز کنید تا با نمایشگری به اندازه یک تبلت روبرو شوید در حالی که هیچ خبری از لولا در دستگاه نیست و همین توضیح کافیست تا بدانیم با چه محصول هیجان انگیزی روبرو هستیم.

در حالی که اکثر اوقات کنفرانس توسعه دهندگان به خاطر به نمایش گذاشتن صرفا دستاوردهای نرم افزاری جدید کسل کننده بود، کمپانی کره ای دیشب با رونمایی نمایشگر تاشدنی خود کنفرانسی سرگرم کننده را برای تماشاچیان رقم زد. در واقع سامسونگ نشان داد که گوشی های تاشدنی میتوانند از آنچه که فکر میکنیم کاربردی تر باشند.

  • طراحی و مشخصات نمایشگر Infinity Flex

همان طور که انتظار میرفت، نمایشگر توسعه یافته توسط سامسونگ برای گوشی های تاشدنی به سمت داخل تا میشود که تولید آن آسان تر و البته در حال حاضر کاربردی تر است. این بدین معناست که دستگاه مجهز به این نمایشگر از سمت بالا به پائین خم میشود بنابراین نمایشگر بزرگ داخل دستگاه میماند. اگر کاربر در لحظه ای نیاز به نمایشگر بزرگ نداشته باشد و در عوض نیازمند نمایشگری با اندازه به مراتب کوچک تر باشد که کار را سریعتر با آن انجام دهد فقط کافیست از نمایشگر ثانویه استفاده کند که بعد از تا شدن، در بیرون از دستگاه قابل دسترس است. باز هم لازم به ذکر است که دستگاه تاشدنی مفهومی سامسونگ، فاقد هرگونه اتصال و لولا برای تاشدن است.

بزرگترین مزیت این دستگاه مجهز به نمایشگر تاشدنی نسبت به گوشی های نسبتا تمام صفحه امروزی دارای ناچ یا طراحی کشویی با حاشیه های ناچیز است که نمایشگر Infinity Flex سامسونگ بعد از بسته شدن، میزان فضای اشغال شده توسط آن نصف میشود. البته طبیعتا به ضخامت دستگاه در هنگام بسته شدن افزوده میشود اما به عقیده بسیاری از کاربران، اگر دستگاه ویژگی های مثبت بیشتری ارائه دهد، میتوان با ضخامت بیشتر آن کنار آمد. در کنفرانس سامسونگ ذکر شد که این کمپانی موفق شده پنل Infinity Flex را بسیار باریک بسازد و شکل لایه های نمایشگر، لایه پوششی و پلاریزه جدید شده است بنابراین حتی زمانی که دستگاه بسته است، ضخامت قابل قبولی خواهد داشت. اندازه نمایشگر در حالت باز شده 7.3 اینچ عنوان شده است که بعد از بسته شدن، سایز نمایشگر تقریبا به 4 اینچ یا کمتر میرسد.

  • رابط کاربری One UI برای تاشدنی ها

طبیعتا یک گوشی/تبلت تاشدنی باید از رابط کاربری متفاوتی نسبت به دستگاه های معمولی برخوردار باشد و این احتمالا یکی از چالش های جدی سامسونگ در این راه دشوار بوده است. بدین منظور کمپانی کره ای رابط کاربری جدیدی با نام One UI را مختص دستگاه مجهز به نمایشگر Infinity Flex توسعه داده است که ژست های حرکتی جدیدی را در اختیار کاربران قرار میدهد که تا پیش از این، انجام آنها با گوشی های هوشمند معمولی غیر ممکن بود. به گفته سامسونگ این رابط کاربری تجربه ای یکپارچه از انتقال از یک نمایشگر کوچک تر به صفحه نمایشی بزرگ تر را بعد از بسته شدن آن ارائه میدهد. علاوه بر این کاربران میتوانند به مرور، تماشا، اتصال و کارهای همزمان دیگر بدون از دست دادن هیچ از آنها ادامه دهند و امکان استفاده همزمان از سه اپلیکیشن فعال در نمایشگر بزرگتر نیز وجود دارد. مشخصا سامسونگ مسیر درستی را با رابط کاربری One UI خود در پیش گرفته و یکپارچگی و قابلیت چند وظیفگی آن در دستگاه های تاشدنی به نظر از نقاط قوت این رابط کاربری محسوب میشود.

  • قیمت و زمان عرضه گوشی تاشدنی سامسونگ با نمایشگر Infinity Flex

برای ملاقات با نسخه آماده و به اتمام رسیده گوشی تاشدنی سامسونگ تا اوایل سال آینده باید صبر کرد. پیش بینی میشود کمپانی کره ای در نمایشگاه CES سال آینده این محصول را به وضوح به نمایش بگذارد و قیمت آن را نیز اعلام کرد. ضمن اینکه تولید انبوه نمایشگرهای Infinity Flex احتمالا تا چند ماه آینده آغاز خواهد شد. بعد از سالها انتظار بالاخره سامسونگ قرار است آینده ای منحصر به فرد را برای صنعت گوشی های هوشمند رقم بزند و میتوانیم به آینده پرفروغ گوشی های موبایل امیدوارتر از قبل باشیم.