تلویزیون VIZO چگونه با ایدز مبارز می کند؟ (یک تصمیم جالب)
1 min read

تلویزیون VIZO چگونه با ایدز مبارز می کند؟ (یک تصمیم جالب)

شرکت VIZO یک برند فعال در زمینه صوت و تصویر، یک شرکت خصوصی متعلق به آمریکا است. این کمپانی یکی از برترین سازندگان نمایشگر و تلویزیون در جهان است که البته متاسفانه محصولات این برند در بازار ایران یافت نمی شوند. اما نکته جالب توجه و حائز اهمیت، تصمیمی است که به تازگی توسط این کمپانی گرفته شده است.

شرکت VIZO یک تلویزیون خاص با طراحی بسیار زیبا و رنگ آمیزی قرمز را تولید کرده است. این تلویزیون با نام RED TV از تمامی تکنیک های HDR10, HLG و Dolby Vision پشتیبانی می کند و این در حالی است که سازندگان برندهای دیگر، عمدتا تنها یک استاندارد بهبود دهنده مشابه HDR را در تلویزیون های به خدمت می گیرند. این تلویزیون زیبا به سیستم عامل SmartCast OS مجهز شده و می تواند مستقیما به پخش کننده های آنلاین مانند نت فلیکس متصل گردد.

و اما ویژگی خاص این تلویزیون، آن است که در راستای مبارزه با گسترش بیماری ایدز تولید شده است. این تلویزیون که به مبلغ 800 دلار به فروش می رسد، حداقل 10 درصد از هزینه دریافتی را در راستای مبارزه با بیماری ایدز، در بخش هایی مانند آفریقا هزینه خواهد کرد. هر چند که VIZO نخستین برندی نیست که چنین شیوه ای را پیاده سازی کرده است، اما کمک به بیماران ایدزی با یک تلویزیون خاص، تقریبا بی سابقه است.