سامسونگ برخی از مشخصات فنی اصلی صفحه نمایش تاشدنی خود را اعلام کرد
1 min read

سامسونگ برخی از مشخصات فنی اصلی صفحه نمایش تاشدنی خود را اعلام کرد

روز گذشته همان طور که شاهد بودید سامسونگ از نمایشگر Infinity Flex در کنفرانس توسعه دهندگان 2018 خود رونمایی کرد. پنلی منعطف که قابلیت تا شدن و تغییر از حالت از یک تبلت به گوشی یا بالعکس دارد. طبق اعلام کمپانی کره ای، طی چند ماه آینده تولید انبوه این نمایشگر منحصر به فرد آغاز میشود با این حال سامسونگ جزئیات خاصی را در زمان معرفی این صفحه نمایش خم شدنی اعلام نکرد تا انبوهی از سوالات در ذهن کاربران بدون پاسخ بمانند. در مورد عملکرد نرم افزار روی دستگاه مجهز به این نمایشگر اطلاعات بسیار کمی را شاهد بودیم و همچنین هزینه تولید این نمایشگر نیز یک راز باقی ماند. اما بعد از ظهر روز گذشته، سامسونگ در کنفرانس توسعه دهندگان خود اطلاعات جدیدی را در مورد گوشی تاشدنی خود که در آینده ای نامشخص با برخورداری از پنل Infinity Flex از راه خواهد رسید منتشر کرده است. اطلاعات جدید دستگاه یا بهتر است بگوئیم نمایشگر تاشدنی سامسونگ عبارت است از تراکم پیکسلی، اندازه نمایشگر و نسبت تصویر در هر دو حالت تا شده و تا نشده.

تراکم پیکسلی نمایشگر Infinity Flex طبق اعلام رسمی کمپانی برابر با 420ppi برای هر دو حالت گوشی و تبلت است که مقدار تراکم نه چندان بالا اما کاملا استاندارد و ایده آلی است. در حالت گوشی، یا حالت تا شده صفحه نمایش، رزولوشن پنل برابر است با 1960 * 840 پیکسل اما در حالت باز شده، میزان وضوح صفحه نمایش به 2152 * 1536 افزایش پیدا میکند. قسمت جالب نمایشگر تاشدنی سامسونگ، نسبت تصویر آن است. اندازه این نمایشگر در حالت تا شده 4.58 اینچ با نسبت تصویر 21:9 است که با چنین نسبت تصویری، احتمالا لقب بلندترین صفحه نمایش داخل بازار را از آن خود خواهد کرد که البته این نسبت تصویر برای انجام بازی، تماشای ویدئو یا کارهایی از این قبیل چندان مناسب نیست. در حالت تبلت و زمان باز شدن صفحه نمایش، سایز پنل 7.3 اینچ و نسبت تصویر آن مقدار نسبتا استاندار تر 4.2:3 عنوان شده است.

اطلاعات فوق تمام مشخصاتی بود که سامسونگ از نمایشگر تاشدنی خود و احتمالا گوشی تاشدنی این شرکت در آینده منتشر کرده است و طبیعتا هنوز هم سوالات بسیاری در مورد این نمایشگر در سر کاربران میگذرد و مشخص نیست چند نسل طول خواهد کشید که سامسونگ یا هر سازنده دیگری بتواند محصولی تجاری با این فرم طراحی را روانه بازار کند. یکی از اتفاقات خوب این است که گوگل پشتیبانی اندروید از دستگاه های تاشدنی را رسما اعلام کرده است بنابراین ساسونگ و دیگر سازندگان از نظر پشتیبانی نرم افزاری نگرانی خاصی ندارند و فقط مسئله توسعه هر چه بیشتر و بهتر شدن این سیستم عامل بر روی دستگاه های تاشدنی در طول زمان است.

اپلیکیشن خبری Flipboard در حال حاضر از نسخه ای ویژه برای اجرا روی دستگاه های مجهز به نمایشگرهای تاشدنی برخوردار شده و مطمئنا به زودی توسعه دهندگان بیشتری برنامه های خود را با این شکل از دستگاه ها سازگار خواهند کرد. ضمن اینکه سامسونگ قابلیت چند وظیفگی سه برنامه ای جدیدی را به نام Multi Active Window معرفی کرده که باز هم امکان سازگار کردن برنامه ها توسط توسعه دهندگان با این ویژگی به نظر جذاب وجود دارد.