ال جی پتنت نمایشگری بدون ناچ و با دوربین سلفی درون صفحه نمایش را ثبت کرد
1 min read

ال جی پتنت نمایشگری بدون ناچ و با دوربین سلفی درون صفحه نمایش را ثبت کرد

این طور که به نظر میرسد اکثر سازندگان عزم خود را برای حذف ناچ صفحه نمایش که به واقع یکی از دوست نداشتنی ترین نکاتی بوده که طی سال های اخیر در طراحی گوشی های هوشمند شاهد بودیم، جذب کرده اند و به زودی دست کم ناچ به شکل امروزی در اسمارتفون ها وجود نخواهد داشت. این را میتوان از پتنت های مختلفی که سازندگانی همچون اپل و سامسونگ به ثبت رسانده اند پیش بینی کرد. حال مشخص شده است که جز دو سازنده بزرگ موبایل که بر روی نمایشگرهای بدون ناچ کار میکنند، ال جی نیز در تلاش است که به روش خود ناچ را پشت سر بگذارد. این موضوع را میتوان از تصاویر پتنت جدید ثبت شده توسط این کمپانی کره ای متوجه شد.

LGs-approach-at-fullscreen

وب سایت هلندی LetsGoDigital و Samsungfirst تصاویر مربوط به جدیدترین پتنت ثبت شده توسط ال جی را که نشان میدهد این کمپانی در حال توسعه یک نمایشگر تمام صفحه است. شباهتی در پتنت نمایشگر تمام صفحه ال جی دیده میشود که آن هم راه حل این کمپانی در حذف ناچ است که به جای بریدگی بزرگ و عریض، یک سوراخ بیضی شکل باریک و کوچک بر روی نمایشگر ایجاد میشود که محل قرارگیری سنسور دوربین سلفی دستگاه است. در مورد مکان قرار گیری این سوراخ به نظر ال جی تصمیمی قطعی اتخاذ نکرده چرا که در تصاویر، این سوراخ در هر سه قسمت راست، مرکز و چپ صفحه نمایش تعبیه شده است. البته بعید نیست که ال جی ایده استفاده از دو دوربین سلفی را در سر داشته باشد.

LGs-approach-at-fullscreen

در حالی که اکنون نمیتوان هیچ پیش بینی قابل اعتمادی را در مورد این پتنت و شکل طراحی انجام داد اما ممکن است که ال جی از این طراحی در LG G7 استفاده کند. هر چند این موضوع در حال حاضر تائید نشده اما چندان دور از ذهن هم نیست. به هر حال چیزی که مسلم است، ال جی به دنبال یافتن راهی برای ساخت اسمارتفونی با نمایشگر تمام صفحه واقعی است. این در حالیست که برخی از سازندگان چینی همچون شیائومی موفق شده اند گوشی های هوشمندی با نسبت تصویر به بدنه فوق العاده بالایی را به تولید برسانند. یکی از چالش های پیش روی ال جی برای اجرای این طراحی، قراردادن دوربین سلفی به همراه برخی از سنسورهای ضروری و البته اسپیکر مکالمه در زیر نمایشگر است که نیازمند تجهیزات سخت افزاری بخصوصی است. این طور که پیداست سال 2019 سال گوشی های هوشمند تمام صفحه بدون ناچ است و همین میتواند دلیلی مهم برای انتظار کشیدن فرا رسیدن سال میلادی جدید باشد.

LGs-approach-at-fullscreen-