فیلترینگ هوشمند اینستاگرام کذب است
1 min read

فیلترینگ هوشمند اینستاگرام کذب است

امروز خبری در خبرگزاری ایسنا با این عنوان منتشر شد که احتمال فیلترینگ هوشمند اینستاگرام طبق گفته رئیس پلیس فتای ناجا وجود دارد. این خبرگزاری اعلام کرد که در گفت‌وگو با سید کمال هادیان‌فر او گفته است که همچنان بیشتر جرائم در پیام‌رسان تلگرام در حال رخ دادن است و طبق آخرین آمار ارائه شده 64 درصد جرائم در تلگرام و 32 درصد در اینستاگرام رخ داده است.

طبق اعلام خبرگزاری مذکور رئیس پلیس فتا در رابطه با طرح فیلترینگ هوشمند و امکان مسدود شدن اینستاگرام و رفع مسدودیت توئیتر اینگونه توضیح داد:

تصمیم گیری در این خصوص برعهده کارگروه تعیین محتوای مجرمانه یا شورای‌عالی فضای مجازی است. وزارت ارتباطات سرویس جدیدی را طرح کرده که اگر این سرویس جدید بیاید می‌تواند با عبور از SSL جدید اینستاگرام ، فیلترینگ هوشمند را در اینستاگرام ارائه دهد که اگر این طرح را ارائه دهد بخشی از محتوای مجرمانه کم می‌شود. همچنین ما کاملا مخالف رفع فیلتر توئیتر هستیم و دلایل خودمان را نیز در این خصوص ارائه داده ایم.

اما رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، سید جمال هادیان طبایی با نادرست خواندن این موضوع اعلام کرد که وزارت ارتباطات طرحی برای پالایش هوشمند اینستاگرام به مراجع ذی‌ربط ارائه نکرده است. او گفت: البته برخی از نهادها پیشنهادهایی برای فیلترینگ هوشمند این شبکه اجتماعی به وزارت ارتباطات ارائه داده‌اند که به دلیل غیرفنی بودن امکان عملی شدن آن وجود ندارد. هادیان طبایی ضمن اعلام اینکه وزرات ارتباطات هیچ نکته پوشیده‌ای از مردم ندارد، اعلام کرد اجرای هر طرح جدیدی را از مسیر رسمی و رسانه‌ای با مردم در میان خواهند گذاشت.

او در پایان اعلام کرد که صبح امروز در تماس تلفنی با سید کمال هادیان‌فر، رئیس پلیس فتای ناجا مصاحبه منتشر شده را تکذیب کرده است. او از اصحاب محترم رسانه در خواست کرد که در انتشار خبر به منبع و صحت آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.