گیمرهای ایرانی دیگر امکان بازی 4K را خواهند یافت؟ (نتایج یک نظر سنجی)
1 min read

گیمرهای ایرانی دیگر امکان بازی 4K را خواهند یافت؟ (نتایج یک نظر سنجی)

وب سایت TechPowerUp به تازگی گزارشی را از آخرین نظر سنجی خود منتشر کرده است که بسیار جالب توجه بوده و تصمیم گرفتیم تا آن را به اطلاع شما عزیزان نیز برسانیم. TechPowerUp از کاربران و خوانندگان خود درخواست کرده است که در زمینه بازی با رزولوشن 4K/UHD، پاسخنامه ای را پر نمایند. این نظر تقریبا به مدت 50 روز در این وب سایت برقرار بوده و در طی این مدت، 17175 نفر در آن شرکت کرده اند.

بیش از 1 چهارم افرادی که در این نظر سنجی شرکت کرده اند، عنوان کرده اند که یا در حال حاضر در حال انجام بازی در رزولوشن 4K/UHD هستند و یا به زودی قصد ارتقاء سیستم سخت افزاری خود، برای این منظور را دارند. به طور دقیق، 14.5 درصد از کاربران در حال حاضر در رزولوشن 4K/UHD به انجام بازی ها می پردازند؛ این تعداد، شامل افرادی است که نه تنها دارای کامپیوتری با توان رندر بازی ها در دقت 4K هستند، بلکه از مانیتورهای 4K نیز بهره می برند.

3 درصد از کاربران با وجود داشتن نمایشگر 4K، امکان بازی در این دقت را پیدا نکرده اند که این نیز بدان معنی است که کامپیوتر آنها توان اجرای بازی در دقت 4K را ندارد. 9.5 درصد از شرکت کنندگان اعلام کرده اند که تا سال آینده، سیستم خود را برای بازی در دقت 4K ارتفاء خواهند داد. 1.6 درصد از شرکت کنندگان تا پایان سال 2018 به سیستم های قدرتمند 4K مجهز شده و 7.9 درصد نیز در سال 2019 این امکان را برای خود فراهم خواهند کرد.

نزدیک به به 73 درصد از شرکت کنندگان، نه در دقت 4K بازی کرده و نه قصد خرید یک سیستم و مانیتور 4K را دارند. در نتیجه 25 درصد از شرکت کنندگان پر شمار این نظر سنجی، یا در حال بازی در دقت 4K هستند و یا به زودی در این رزولوشن به بازی خواهند پرداخت. با توجه به افزایش قیمت شدید سخت افزار در بازار داخلی ایران، متاسفانه بازی در رزولوشن FHD یا 1080p نیز به خودی خود کاری دشوار برای ما خواهد بود؛ چه برسد به 4K!!