تماشا کنید: کالبدشکافی و کشف ساختار حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر OnePlus

برای شما هم این سوال پیش آمده که حسگر اثر انگشت اپتیکال زیر صفحه‌نمایش گوشی وان‌پلاس 6T به چه شکل است و چطور کار می‌کند؟ خوشبختانه JerryRigEverything برای یافتن پاسخ این سوالات به سراغ گوشی وان‌پلاس 6تی رفته است.

JerryRigEverything پس از معرفی پرچمدار جدید وان‌پلاس به سراغ این گوشی رفت و با شکنجه‌های خود میزان مقاومت دستگاه را سنجید. اما این همه ماجرا نبود. در ویدئوی بعد که چند روز پیش منتشر شد، دیدیم که زک نلسون با باز کردن قاب پشتی گوشی OnePlus 6T عملیات شفاف سازی این قاب را انجام داد. هر چند که ظاهر نهایی این گوشی چندان جذاب به نظر نمی‌آمد، اما عملیات موفقیت آمیز به سرانجام رسید. در جدیدترین ویدئویی که روز گذشته منتشر شد، او وان‌پلاس 6تی با قاب شفاش رفت و این بار با کالبدشکافی سعی در کشف چگونگی ساختار این گوشی، به ویژه سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر آن داشت.

مسلماً جالب‌ترین بخش این ویدئو زمانی است که کار به سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر می‌رسد. با برداشتن آن یک سوراخ در زیر نمایشگر AMOLED ایجاد شد. این سوراخ به سنسور اجازه می‌دهد که از فاصله نزدیک از انگشت شما و تمامی خطوط و منافذ آن عکس گرفته شود. این سنسور تا حدی شبیه به دوربین‌های معمولی به نظر می‌رسد، اما بسیار کوچکتر است. زک در این ویدئو حتی گوشی را بدون این سنسور روشن کرد و مشاهده کردید که نمایشگر AMOLED در این حالت کار می‌کند، اما نتیجه آن کمی ناامید کننده است، چرا که LED کوچک روی نمایشگر تنها در یک جهت درخشندگی دارد. علاوه‌براین، همانطور که در ویدئو دیدیم جایگاه جک 3.5 میلیمتری هدفون که در این گوشی حذف شده، توسط قطعات دیگر اشغال شده که به گفته زک می‌شد استفاده بهتری از آن کرد.