چیپست اگزینوس بعدی سامسونگ چهارشنبه همین هفته رونمایی میشود
1 min read

چیپست اگزینوس بعدی سامسونگ چهارشنبه همین هفته رونمایی میشود

در روزهای گذشته بیشتر شاهد اخبار کنفرانس توسعه دهندگان کمپانی سامسونگ بوده ایم که امسال بر خلاف سال های پیش خبرها و اتفاقات جالبی را در آن شاهد بودیم و چیزی فراتر از یک رویداد نرم افزاری ساده بود. اکثر طرفداران سامسونگ در انتظار رونمایی گلکسی اس 10، پرچمدار بعدی این شرکت هستند که البته هنوز با این اتفاق ماه ها فاصله داریم و غول کره ای احتمالا تا آن موقع گوشی های میان رده جدیدی را زودتر رونمایی خواهد کرد. در حالی که کاربران بیشتر درگیر گوشی های هوشمند معرفی نشده کمپانی هستند، بزرگترین سازنده موبایل در جهان رویداد نسبتا متفاوتی را همین هفته برگزار خواهد کرد که شاهد معرفی گوشی هوشمند یا چنین محصولاتی در آن نخواهیم بود. در واقع سامسونگ قرار است در روز 14 نوامبر برابر با 23 آبان تراشه جدید اگزینوس را رسما معرفی کند.

تقریبا وقت آن رسیده که این کمپانی یک تراشه پرچمدار جدید را به نمایش بگذارد بنابراین انتظار میرود سامسونگ تراشه جایگزین اگزینوس 9810 را معرفی کند تا به رقابت با جدیدترین چیپست های قدرتمند اپل و هواوی بپردازد. پیش بینی میشود اگزینوس 9820 که نام تائید نشده چیپست رده بالای بعدی سامسونگ است، همانند A12 Bionic اپل و Kirin 980 هواوی، از معماری 7 نانومتری فوق پیشرفته برخوردار باشد. این بدین معناست که پردازنده احتمالی گلکسی اس 10، پرچمدار نسل بعد سامسونگ علاوه بر برخورداری از قدرت بیشتر و راندمان بهتر، فضای کمتری را درون دستگاه اشغال خواهد کرد.

چیپست اگزینوس بعدی سامسونگ که کمپانی با انتشار تیزری در اکانت رسمی اگزینوس در توییتر، زمان معرفی آن را اعلام کرده، شعار "هوشمندی از درون" را به دوش میکشد که در تصویر منتشر شده، این عبارت به شکلی بزرگ و برجسته کاملا مشهود است و مشخصا سامسونگ بر روی آن تاکید کرده است. تشخیص منظور سامسونگ از این جمله کار چندان سختی نیست. چرا که به احتمال زیاد این تراشه مجهز به یک هم پردازنده هوش مصنوعی اختصاصی خواهد بود تا پردازشات مبتنی بر این فناوری کاربردی را انجام دهد. همچنین پیش بینی میشود این چیپست به مودم 5G اگزینوس 5100 مجهز باشد که البته بعید است این مودم همراه تمامی نسخه های گلکسی اس 10 باشد.