آمازون هم به یک کمپانی 1 تریلیون دلاری تبدیل شد!
1 min read

آمازون هم به یک کمپانی 1 تریلیون دلاری تبدیل شد!

پس از 1 تریلیون دلاری شدن اپل، اکنون نوبت آمازون رسیده که در لیست کمپانی های 1 تریلیون دلاری قرار گیرد. در 4 سپتامبر این کمپانی به اوج خود رسید و قیمت سهام آن رشد چشم گیری داشته است. آمازون پس از اپل با عبور از 2050 دلار دومین کمپانی 1 تریلیون دلاری آمریکا و سومین کمپانی 1 تریلیون دلاری جهان شناخته شد. این کمپانی با محصولاتی چون دستیار صوتی الکسا، AWS و Prime Video توانست در 165 روز 600 میلیارد دلار به دست آورد و سهام خود را به 1 تریلیون دلار برساند. در واقع می توان گفت که علت رشد این کمپانی محصولات سخت افزاری آن بوده که نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.

البته شاید فکر کنیم که این کمپانی در حال برپایی یک جشن بزرگ است اما اینطور نیست و آمازون با اعتصابات و شکایات کارکنان انبار خود مواجه است. کارکنان آمازون از پرداخت کم، شرایط کار سخت و نظارت های دقیق بسیار ناراضی هستند و شکایاتی را نسبت به این کمپانی داشته اند. البته چنین کمپانی بزرگی باید بتواند کارکنان خود را راضی نگه دارد.

رشد جالب آمازون و تبدیل شدن آن از یک کتاب فروشی آنلاین به غول تکنولوژی تریلیون دلاری بسیار جذاب و باور نکردنی است. رقابت آمازون و اپل همچنان ادامه خواهد داشت و گمان می رود که آمازون بتواند از کمپانی اپل پیشی بگیرد زیرا اپل یک کمپانی تک محصولی است و آمازون روز به روز در حال رشد است.