یک نسخه بهینه از کنسول بازی PS4 Pro از سوی سونی منتشر شد
1 min read

یک نسخه بهینه از کنسول بازی PS4 Pro از سوی سونی منتشر شد

شرکت ژاپنی سونی کنسول بازی میان نسلی با نام Playstation 4 PRO را با هدف امکان اجرای بازی ها در دقت 4K و تکنیک HDR معرفی کرده بود؛ این کنسول به نسبت PS4 ساده دارای ابعاد نسبتا بزرگتر و البته گرمای بیشتر بود. یکی از انتقادهایی که همواری در پشت سر کنسول های بازی Playstation 4 قرار دارد، استفاده از متریال های پلاستیکی نه چندان رضایت بخش و سیستم خنک کننده بود که حتی در تجهیزات جانبی آنها، می توانستید شاهد کولر نیز باشید.

اما به تازگی متوجه شده ایم که سونی بدون سر و صدا، یک نسخه جدید از کنسول بازی پلی استیشن 4 نسخه Pro را راهی فروشگاه های خود کرده است. آخرین مدل از کنسول PS4 PRO با شناسه فنی CUH-7100 در سال گذشته توزیع شده بود و اینک شاهد عرضه کنسول بازی با نام CUH-7200 توسط این شرکت هستیم. پس از مشاهده این کنسول جدید، دارای بهبودهایی است که تمامی آنها سخت افزاری هستند.

نخستین بهبود آن، کاهش نویز صوتی فن و یا همان خنک کننده است. نویز صوتی بین 6 الی 7 دسی بل کاهش یافته است. مدار تغذیه از حالت 2 پایه، به حالت 8 پایه تغییر کرده است که از این نظر به نسخه های پیشین سونی و مایکروسافت نزدیک شده است. این کنسول بازی خنک تر از نسخه پیشین بوده و دارای نویز صوتی پایین تری است.