وضعیت خودروهای ساندرو ثبت‌نام شده توسط سایپا چیست؟
1 min read

وضعیت خودروهای ساندرو ثبت‌نام شده توسط سایپا چیست؟

با قطع همکاری شرکت خودروسازی فرانسوی رنو، وضعیت تحویل خودروهای داخلی پیچیده شده است. هفته پیش بود که در خبرها داشتیم خریدارانی که قصد دریافت خودرو کوئیک را دارند، می‌توانند ساینا اتوماتیک دریافت کنند و آنهاییکه تیبا دوگانه‌سوز ثبت‌نام کرده‌اند، تیبای معمولی دریافت خواهند کرد. حالا مدیرعامل ساپیا اعلام کرده است که در جهت حفظ منافع مشتریان طرحی در خصوص تأمین قطعات خودروی ساندرو در نظر گرفته‌اند، اما تعهدات شرکت به مشتریان بیش از قطعات CDK موجود در انبارها بوده است.

محمدرضا سروش در طی گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در پاسخ به این سوال که با پس از خروج رنو از کشور، وضعیت خودروهای ساندرویی که هنوز به دست مشریان نرسیده، به چه صورت خواهد بود، گفت:

در حال حاضر تعهدات شرکت به مشتریان بیش از قطعات سی کی دی موجود در انبارها است. به همین دلیل همکاران ما در شرکت پارس خودرو در تلاش برای اتخاذ تمهیداتی مناسب با همکاری وزارت صنعت هستند. برای حفظ منافع مشتریان طرحی را برای تأمین قطعات ساندرو پیش بینی کرده ایم، هنوز این طرح به جمع بندی نرسیده البته اگر به نتیجه نرسیم خودروهای دیگر را جایگزین این محصول خواهیم کرد.

سروش در پاسخ به این سوال که چرا شرکت با توجه به تعهدات خود، پیش بینی لازم را برای تأمین قطعات انجام نداده است، اعلام کرده که ثبت نام‌های این خودرو به پیش از اردیبهشت 97 برمی‌گیردد. از آنجاییکه رنو در دوره قبل با وجود تحریم ها از کشور خارج نشد، دوستان تصور می‌کردند که این بار هم به تعهدات خود پای‌بند بوده و از کشور خارج نمی‌شود.

حالا با خروج رنو از ایران و قطع همکاری این کمپانی با خودروسازان ایرانی، تولید ساندرو به طورکل متوقف شده و افرادی که این خودرو را ثبت‌نام کردند، همچنان در انتظار تصمیم مدیران شرکت خودروسازی سایپا هستند. باید دید که آیا آینده‌ای که برای خودروهای کوئیک و تیبای دوگانه سوز رقم خورد، برای ساندرو رقم می‌خورد و خودروی دیگری به خریداران تحویل داده می‌شود یا سایپا راه دیگری برای تأمین قطعات این خودرو پیدا خواهد کرد.