نسل دوم تراشه 7 نانومتری هواوی با قدرت بیشتر و مودم 5G در حال توسعه است

هواوی که حالا جای پای خود را به عنوان دومین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند محکم تر از قبل کرده، در پی تثبیت جایگاه خود به عنوان یک توسعه دهنده بزرگ تراشه در دنیای گوشی های هوشمند نیز میباشد. سازنده چینی مدت زیادیست که موفق شد در رقابت با بزرگان صنعت تراشه، اولین چیپست 7 نانومتری دستگاه های اندرویدی را به نام Kirin 980 رونمایی کند که چیپستی فوق العاده قدرتمند است و این موضوع با پرچمداران سری میت 20 این کمپانی به اثبات رسید و میت 20 و میت 20 پرو در جدیدترین گزارش ها به عنوان سریعترین گوشی های اندرویدی حال حاضر در جهان شناخته شدند. این پایان کار هواوی با تراشه های 7 نانومتری نیست و سال آینده تراشه جایگزین با همین معماری از راه خواهد رسید.

به گزارش CNMO، هواوی در حال کار بر روی جایگزین تراشه Kirin 980 است. به گفته منابع ناشناس در ارتباط با این صنعت، هواوی در حال توسعه تراشه 7 نانومتری جدید با همکاری TSMC، بزرگترین تراشه ساز مستقل حال حاضر در دنیا است. در واقع هواوی از فرآیند تولید 7 نانومتری کمپانی تایوانی TSMC برای ساخت تراشه 7 نانومتری سال آینده خود استفاده خواهد کرد که نسبت به نسل فعلی 10 درصد قدرت پردازشی بیشتری خواهد داشت و در عین حال، 10 درصد انرژی کمتری مصرف میکند. از بزرگترین ویژگی های این تراشه این است که Kirin 990، اولین چیپست مجهز به مودم 5G هواوی خواهد بود که امکان اتصال به این شبکه فوق العاده پر سرعت را با زمان تاخیر کمتر فراهم میکند.

تولید نسل دوم چیپست 7 نانومتری هواوی احتمالا از سه ماهه ابتدایی سال 2019 آغاز خواهد شد و این بدین معناست که شانس مجهز شدن پرچمداران سری P30 کمپانی به این چیپست وجود دارد. Kirin 990 برای رقابت با نسل بعدی پرچمداران سری 800 کوالکام پا به میدان خواهد گذاشت که این سری نیز از معماری 7 نانومتری برخوردار خواهند بود. با این حال باید در نظر داشت که اطلاعات منتشر شده فعلی، تائید نشده و غیر رسمی هستند اما انتظار میرود در آینده نزدیک اطلاعات بیشتر و موثق تری از این تراشه مهم منتشر شود.