وان پلاس 7 گوشی هوشمند 5G شرکت وان پلاس نخواهد بود

چندی پس از معرفی وان پلاس 6T، جدیدترین تلفن پرچمدار وان پلاس، این سازنده چینی اعلام کرد که اولین گوشی 5G خود را در سال 2019 روانه بازار خواهد کرد و احتمالا اولین گوشی 5G که وارد بازار اروپا خواهد شد، نماینده وان پلاس خواهد بود. تا به امروز این تقریبا تمام اطلاعات ما در این باره بوده است اما اکنون سخنگوی وان پلاس اطلاعات بیشتری راجع به اولین گوشی 5G این کمپانی در مصاحبه ای که با CNET داشته به اشتراک گذاشته است. وان پلاس اولین گوشی هوشمند خود با قابلیت پشتیبانی از شبکه پرسرعت 5G را اوایل سال 2019 رونمایی خواهد کرد و گزارشات پیشین نیز همین مسئله را انتقال میدادند و با توجه به بازه زمانی معرفی پرچمدار وان پلاس، زمان اعلام شده منطقی به نظر میرسد. این احتمال وجود دارد که وان پلاس رویدادی را در کنگره جهانی موبایل موسوم به MWC برگزار و در آن از دستگاه 5G خود رونمایی کند.

اما نکته مهمی که در صحبت های سخنگوی کمپانی وان پلاس آمده این است که در واقع اولین گوشی 5G این شرکت جایگزین OnePlus 6T، پرچمدار فعالی این کمپانی نخواهد بود. در حقیقت وان پلاس قصد دارد سری جدیدی از گوشی های هوشمند را با سازگاری با شبکه 5G معرفی کند که دستگاه های این سری احتمالا قیمت بیشتری خواهد داشت و سود بیشتری را برای سازنده به دنبال دارد. دلیل این استراتژی این است که وان پلاس نمیتواند گوشی های 5G خود را بدون افزایش قیمت وارد بازار کند بنابراین قرار نیست گوشی های 5G این کمپانی، همچون پرچمداران آن که نسبت به رقبا با قیمت پائین تری به فروش میرسند، روانه بازار شوند. به همین دلیل وان پلاس میتواند با ایجاد یک سری جدید برای دستگاه های 5G، وضعیت دستگاه های ارزشمند فعلی خود را حفظ کند.

چیزی که شاید به عنوان یک سوال بی پاسخ در ذهن کاربران باقی مانده باشد این است که آیا با این اوصاف پرچمدار بعدی این شرکت یعنی وان پلاس از شبکه 5G پشتیبانی میکند یا خیر؟ نمیتوان فعلا به این سوال جواب دقیقی داد چرا که هنوز اطلاعات چندانی در مورد پرچمدار بعدی وان پلاس در دسترس نیست و حتی نام وان پلاس 7 نیز برای این دستگاه تائید نشده است اما طی چند ماه آینده مطمئنا اطلاعات بیشتری در این باره خواهیم شنید.