اگر از نتایج گوگل در مقابل جست‌ و جوی نام خود رضایت ندارید، توجه کنید
1 min read

اگر از نتایج گوگل در مقابل جست‌ و جوی نام خود رضایت ندارید، توجه کنید

آخرین بار کی نام خود را در گوگل جست و جو کرده‌اید؟ اطرافیان شما ممکن است نام شما را بار‌ها در گوگل جست‌ و جو کرده باشند و چیزی‌ که مشاهده می‌کنند ممکن است بر روی نظرشان در مورد شما تاثیر بگذارد.

همانطور که می‌دانید، موتور جست‌ و جو قابل کنترل نمی‌باشد و بر اساس نظر Vanessa Fox، کارشناس سئو و کارمند سابق گوگل، اگر می‌خواهید چیزی را از موتور جست‌ و‌ جو پاک کنید، بهتر است به فکر حذف آن از روی وب‌سایت مرجع باشید؛ البته این بدان معنا نیست که هیچ کاری از دست شما بر نمی‌آید؛ در ادامه به گزینه‌هایی که برای تغییر محتوای گوگل در مورد شما وجود دارد، خواهیم پرداخت.

درخواست حذف از گوگل

درحالی که نمی‌توانید از گوگل درخواست کنید که سایت‌هایی که شما دوست ندارید را حذف کند، اما می‌توانید برای صفحه ‌هایی که حریم خصوصی شما را تهدید می‌کنند تقاضای حذف دهید. اگر گوگل تایید کند که این اطلاعات شخصی شما است که به نمایش در آمده است، به شما امکان این را می‌دهد که اطلاعاتی که مایل هستید را حذف کنید. به گفته Fox، اطلاعات شخصی می تواند شامل مواردی مانند شماره تلفن، شماره حساب بانکی، نمونه دست‌خط یا یک تصویر از فعالیت جنسی که کسی بدون رضایت شما منتشر کرده است باشد.

برقراری ارتباط با سایت مرجع

اگر صفحاتی هستند که شما را می‌رنجانند ولی گوگل آن‌ها را به عنوان اطلاعات شخصی شناسایی نمی‌کند، شما می‌توانید با سایت مرجع تماس بگیرید و از مسئول آن بخواهید آن صفحات را حذف کند؛ به طور مثال اگر کسی یک ویدئو شرم‌آور از شما در یوتویب قرار داده است شما نیاز دارید که با آن شخص تماس بگیرید و وی را قانع سازید که آن را حذف کند.

در مواقعی هم نیز ممکن است که خود صاحب محتوا باشید؛ مثلا ممکن است به صورت تصادفی یک تصویر را در فیسبوک منتشر کرده باشید و یا متنی نوشته باشید که از آن پشیمان هستید. شما این امکان را دارید تا این محتوا‌ها را حذف کنید و یا آن‌ها را خصوصی تنظیم کنید.

به گفته Fox، تمام رسانه‌های اجتماعی قوانین حریم خصوصی خود را دارند و گوگل به آن‌ها احترام می‌گذارد. بنابراین گوگل نمی‌تواند به محتوایی که نیاز به ورود به حساب کاربری دارد و به طور کلی به صورت خصوصی تنظیم شده است دسترسی داشته باشد. اگر موفق شدید که محتوا مورد نظر را حذف کنید، بهتر است به گوگل اطلاع دهید زیرا گاهی اوقات فهرست گوگل مدتی زمان می‌برد تا به روز رسانی شود.

کمک گرفتن از کمپانیهای مدیریت شهرت

بسیاری از افراد تنهایی کار کردن را ترجیح می‌دهند اما کسب و کار های بزرگ برای گسترش تجارت خود از کمپانی‌های مدیرت شهرت برای افزایش شهرت خود استفاده می‌کنند. این کمپانی‌ها در ازای دریافت مبلغی محتوا گوگل را درمورد شما تغییر می‌دهند؛ البته برای انتخاب یک کمپانی مدیرت شهرت باید مراقب باشید؛ زیرا علاوه بر وجود تعداد زیادی کمپانی‌های قابل اعتماد، کمپانی‌های مدیرت شهرت زیادی نیز وجود دارند که به کلاه برداری می‌پردازند.

ساختن محتوا مثبت بیشتر برای عقب راندن محتوا آزار دهنده

اگر موفق به قانع کردن صاحب محتوا برای حذف آن نشدید، می توانید با اضافه کردن تعدادی از صفحات مثبت باعث شوید که عملا محتوا آزاردهنده دیده نشود. اگر چیز زیادی از شما بر روی اینترنت نباشد گوگل انتخاب دیگری به‌جز نشان دادن فایل آزار دهنده در مقابل جست و جوی نام شما ندارد.

پس لیست نمایش نتیجه جست و جو گوگل را با محتوای مثبت در مورد خود پر کنید، برای خود حساب‌های کاربری در صفحات مختلف اجتماعی بسازید و مطمئن شوید که از اسم اصلی خودتان استفاده می‌کنید. در مورد خود وبلاگ بنویسید؛ حتی وب‌سایت شخصی خود را راه اندازی کنید، هرکاری که لازم است انجام دهید تا محتوایی که شما را می‌رنجاند در انتهای لیست گوگل قرار بگیرد.