پردازنده ارزان قیمت و کار راه انداز: AMD Athlon Pro 200GE
1 min read

پردازنده ارزان قیمت و کار راه انداز: AMD Athlon Pro 200GE

نشت اطلاعات یک پردازنده Entry-Level با عنوان AMD Athlon Pro 200GE، برای رقابت با 50 دلاری های Celeron LGA1151 از اینتل، به تازگی خبر ساز شده است. اینتل در بخش مدل های سطح پایین و معمول، مدل های بسیاری را راهی بازار کرده و از این رو حریف آن یک قدم از بازی عقب تر مانده بود. اسلاید های منتشر شده توسط PCEva حاکی از آن هستند که Athlon Pro 200GE با لیتوگرافی 14 نانومتری، در کد رمز معماری Raven Ridge تولید شده و این محصول دارای قیمت 55 دلار است.

این CPU دارای 2 هسته و 4 رشته پردازشی است؛ حداکثر فرکانس آن به 3.2 گیگاهرتز می رسد. اما در بخش گرافیکی، به هیچ وجه انتظار چندانی از Athlon Pro 200GE نداشته باشید؛ این محصول تنها 3 هسته Vega را در خود حمل کرده و این تعداد برای اجرای دسکتاپ، نمایش فیلم، نمایش 2D و… مناسب است. هر هسته دارای 512 کیلوبایت کش L2 و در مجموع 4 مگابایت کش L3 در این مدل به خدمت گرفته شده است.

این پردازنده تنها از مسیر PCI-Express 3.0 x4 پشتیبانی کرده که این مسئله یک نقطه ضعف برای آن به حساب می آید چرا که مجبور خواهید بود تا از کارت گرافیک های میانی و سطح بالا صرف نظر کنید. پردازنده Athlon 200GE به میزان 19 درصد سریعتر از Intel Pentium G4560 خواهد بود. این محصول از 18 سپتامبر در بازارهای جهانی خواهد بود. این محصول را تنها برای کاربردهای روزمره، وب گردی، اداری و مواردی مشابه می توانید مورد استفاده قرار دهید. البته اجرای بسیاری از برنامه ها نیز توسط آن امکان پذیر است.