فروش یک میلیارد دلاری Alibaba در مدت 85 ثانیه
1 min read

فروش یک میلیارد دلاری Alibaba در مدت 85 ثانیه

Alibaba وب‌سایت فروش اینترنتی چین رکورد فروش جهانی خود را سال اخیر را شکست. علی‌بابا در فستیوال خرید سالانه خود در "روز مجردها" رکورد سال گذشته خود را با 30.8 میلیارد دلار فروش شکاند. این میزان فروش در 230 کشور و در مدت زمان 24 ساعت اتفاق افتاد و 27 درصد بیشتر از 25.3 میلیارد دلاری است که علی‌بابا در سال 2017 در همین روز فروش داشت.

اپل محبوب‌ترین خرید کاربران

این تنها رکوردشکنی علی‌بابا در روز مجردها نبود. غول چینی خرید اینترنتی که فیستوال خرید روز مجردها را از سال 2009 راه‌اندازی کرده، تنها به 85 ثانیه زمان نیاز داشت تا بتواند به فروش 1 میلیارد دلاری دست پیدا کند و جالب است بدانید که در مدت زمان یک ساعت میزان فروش به 10 میلیارد دلار رسید. این میزان با قدرت فروش تعطیلات آمریکا را پشت سر گذاشت. در بلک فرایدی 2017 تنها 5 میلیارد دلار فروش آنلاین انجام گرفته بود.

مراسم فروش ویژه در روز مجردها با برگزاری جشنی آغاز شد که در آن ماریا کری، خواننده آمریکایی نیز حضور داشت و برنامه اجرا کرد. برندهایی که بیشترین سود را در رویداد روز گذشته داشتند، اپل، دایسون، گپ و نایک به همراه نام‌های بزرگ دیگر بودند. کشورهایی که علی‌بابا بیشتر میزان فروش را در آن‌ها داشت چین، ژاپن، آمریکا، کره‌جنوبی، استرالیا و آلمان بودند. این آخرین سالی بود که جک ما، بنیانگذار علی‌بابا در رأس این شرکت وجود دارد. او پیش‌تر اعلام کرده بود که در سال 2019 از سمت ریاست علی‌بابا کناره‌گیری خواهد کرد. با وجود آنکه وب‌سایت علی‌بابا در فستیوال روز مجردها فروش بسیار خوبی داشته و به طور کلی در سال 2018 روند فروش آنها افزایشی بوده، ارزش سهام این کمپانی 16 درصد کاهش یافته است. به عقیده بسیار شرایط پیچیده تجاری که بین دو کشور چین و آمریکا به وجود آمده، دلیل اصلی کاهش سهام این فروشگاه اینترنتی بوده است.