بازی کلش آو کلنز به رکورد 500 میلیون دانلود در فروشگاه گوگل‌پلی دست پیدا کرد

اولین نسخه از بازی Clash of Clans در تابستان سال 2012 عرضه شده بود. کلش آو کلنز به سرعت به یکی از محبوب‌ترین بازی‌ها در پلت‌فرم موبایل تبدیل شد. این بازی برای هفته‌های متوالی در صدر لیست پرطرفدارترین بازی‌های فروشگاه‌ها قرار گرفت. در واقع این بازی آنقدر با استقبال روبه‌رو شد که نسخه‌های مشابه زیادی از آن تولید شد، بازی‌هایی که لغت "کلش" یا "کلنز" را در نام خود گذاشته تا بتوانند به واسطه موفقیت کلش آو کلنز، به محبوبیتی هر چند کمتر دست پیدا کنند.

این روزها دیگر به سختی می‌توان شخصی را پیدا کرد که کلش آو کلنز بازی می‌کند، اما با این حال بازی کمپانی سوپرسل توانست از مرز 500 میلیون بار دانلود در پلی استور عبور کند و نام خود را میان محبوب‌ترین برنامه‌های این فروشگاه قرار دهد. کلش آو کلنز به صورت رسمی در اوخر سال 2013 بر روی گوگل پلی قرار گرفت و در 5 نوامبر 2018 بود که به رقم 500 میلیون بار دانلود دست پیدا کرد. برای مقایسه جالب است بدانید که دومین بازی سوپرسل در سری کلش که آن هم بسیار محبوب است، Clash Royale در اوایل سال 2016 معرفی شد و تا امروز به 100 میلیون دانلود رسیده است.

جالب است که شخصاً هر دو بازی Clash of Clans و Clash Royale را بر روی گوشی خود نصب دارم، اما شاید بیش از 6 ماه از آخرین باری که وارد بازی کلش آو کلنز شدم، می‌گذرد. البته تا قبل از آنکه برای گرفتن اسکرین شات (تصویری که در مطلب مشاهده می‌کنید) وارد بازی شوم. شما چطور؟ آیا هنوز کلش آو کلنز را بر روی گوشی نصب دارید و یا روزی روزگاری معتاد به آن بودید؟ در اطرافیان خود کسانی را می‌شناسید که هنوز هم این بازی را ادامه می‌دهند؟ تجربیات و خاطراتتان جالبتان از این بازی را با ما به اشتراک بگذارید.