تلویزیون های هوشمند جدید سامسونگ با مغز انسان کنترل خواهند شد!
1 min read

تلویزیون های هوشمند جدید سامسونگ با مغز انسان کنترل خواهند شد!

شرکت کره ای "سامسونگ" برای 12 سال گذشته به عنوان پر فروش ترین برند تلویزیون در جهان شناخته شده است؛ این شرکت به تازگی پرده از یک فناوری جدید خود در زمینه تولید تلویزیون برداشته است که بسیار جالب توجه و حائز اهمیت است. Samsung در یک پروژه تحقیقاتی پیشرفته با نام Pontis، موفق به تولید تلویزیون هایی شده است که مستقیما توسط مغز انسان قابل کنترل هستند.

پروژه Pontis به واقع افرادی با معمولیت های فیزیکی و جسمی را هدف قرار داده است؛ اما تلویزیون های هوشمند جدید این شرکت می توانند در اختیار همگان قرار گیرند. بسیاری از معلولیت های فیزیکی، به گونه ای است که افراد قدرت پردازش مغزی مناسبی را داشته اما به دلایلی از مشکلات فیزیکی رنج می برند. دفتر مرکزی Samsung در سوئیس، نزدیک به 3 ماه پیش همکاری خود با مرکز EPFL در این کشور آغاز کرده است.

دومین تلویزیون هوشمند سامسونگ برای اولین بار در روز 5 شنبه، در کنفرانس توسعه دهنده ها واقع در San Francisco، به نمایش گذاشت. ریکاردو چاواریاگا، از محققان ارشد EPFL که در این زمینه با سامسونگ کار می کند، ضمن معرفی این فناوری و تشریح ویژگی های آن، به شیوه کار تلویزیون های هوشمند این شرکت اشاره کرد. لایه نخست نرم افزاری با نام brainwave-controlled TV، به جمع آوری اطلاعات از سیگنال های مغز پرداخته و با توجه به رفتار مغز، می تواند دستور مورد نظر را دریافت و اجرایی کند. کاربران می توانند با حرکات چشم و امواج مغزی، دستورات مورد نظر خود را به تلویزیون ارسال نمایند.

برای نمایش نمونه اولیه، یک هدست با 64 سنسور بر روی سر کاربر نصب شده است و این در حالی است که برخی از سنسورها نیز به ردیابی مسیر چشمان کاربر مشغول هستند. بخش نمونه اولیه فعلی از ردیابی چشم برای تعیین اینکه کاربر یک فیلم خاص را انتخاب کرده است، استفاده می کند. سامسونگ از جمله برندهایی است که در زمینه توسعه و خدمات اجتماعی نیز فعالیت گسترده ای را در سراسر جهان دارد.