دوربین افقی گلکسی اس 10 سامسونگ برای استفاده از باتری بزرگ تر
1 min read

دوربین افقی گلکسی اس 10 سامسونگ برای استفاده از باتری بزرگ تر

به نظر خنده دار میآید اما واقعیت این است یکی از چالش های سامسونگ در پرچمداران اخیر کمپانی نوع قرارگیری لنز دوربین اصلی بوده است. این چالش از زمان گلکسی اس 8 شروع شد که دوربین اصلی به شکل افقی در پشت دستگاه قرار گرفت و سنسور اثر انگشت درست در کنار سنسور دوگانه با فاصله ای کم قرار داشت که باعث میشود انگشت کاربر هنگام قرار دادن بر روی سنسور، به اشتباه روی لنز دوربین قرار بگیرد و باعث کثیف شدن لنز دوربین شود که این موضوع مورد انتقاد بسیاری از کاربران قرار گرفت. مطابق انتظار این مشکل در گلکسی اس 9 رفع شد و حالت قرارگیری دوربین به شکل عمودی تغییر پیدا کرد. با این حال سامسونگ باز هم در نوت 9 در دوربین دوگانه افقی استفاده کرد. با این کار سامسونگ امکان استفاده از باتری پرظرفیت تری را در پرچمدار خود داشت و بر اساس گزارشی جدید، همین اقدام در مورد گلکسی اس 10 نیز انجام خواهد گرفت.

با اینکه اتفاق طبیعی بود که نحوه قرارگیری دوربین گلکسی اس 10 شبیه به گلکسی اس 9 باشد اما بر اساس اطلاعات جدیدی که از پرچمدار بعدی کمپانی کره ای منتشر شده، احتمالا دوربین به شکل افقی در پشت دستگاه قرار داده خواهد شد. ظرفیت باتری در گلکسی اس 10 پلاس احتمالا 4000 میلی آمپر است که افزایشی نسبتا محدود در مقایسه با باتری 3500 میلی آمپر ساعتی گلکسی اس 9 پلاس است. بنابراین ظرفیت باتری اس 10 پلاس هم رده با گلکسی نوت 9 خواهد شد. هر چند بنا به گزارشات، گلکسی اس 10 پلاس به دوربین اصلی سه گانه مجهز است و شکل قرار گیری لنزها به صورت عمودی، منطقی تر به نظر میرسد.

جدا از جزئیات جدید و کم تازه منتشر شده باید گفت که احتمالا سامسونگ گلکسی اس 10 را در سه اندازه روانه بازار خواهد کرد که دو مدل بزرگتر از نسبت تصویر 93.4 درصدی برخوردار خواهند بود. سامسونگ به تازگی نمایشگر جدید Infinity را معرفی کرده که به لطف مجهز شدن گلکسی اس 10 به این نمایشگر که فقط یک سوراخ کوچک بر روی آن برای قرارگیری دوربین جلو وجود دارد، حاشیه های صفحه نمایش در این پرچمدار فوق العاده ناچیز خواهد بود. گلکسی اس 10 های سامسونگ انتظار میرود به نسل بعدی تراشه پرچمدار اگزینوس که تا چند روز آینده معرفی خواهد شد، مجهز خواهند بود و نسخه مجهز به اسنپدراگون 8150 این پرچمداران نیز روانه بازار امریکا و کره جنوبی خواهد شد. همچنین گلکسی اس 10 از رابط کاربری جدید OneUI بر پایه اندروید 9 پای برخوردار خواهد بود.